Talijanska tvrtka razvija mini podmornicu DeepSeaker DS1 koja bi mogla biti ključna za budućnost podvodnog prometa.
Još nismo sasvim regulirali bicikle i električne romobile u cestovnom prometu, sve je veća penetracija privatnih mini letjelica u zračnom prometu, a o regulaciji prometa pod morem u privatne svrhe imamo napisana tri vrlo općenita članka u Pomorskom zakoniku. Privatne podmornice postoje već desetljećima i njihova relativno niska cijena mnoge bi iznenadila, a usporediva je s malo boljim automobilima. No, upravljanje tim podmornicama zahtijeva ozbiljno znanje i vještinu. Kako se trenutno nalazimo u eri novih materijala, pogona i automatizacije pa su neke stvari koje su se donedavno običnim smrtnicima činile nedostižne, sve prisutnije, poput 3D virtualnog svijeta, 3D printera i skenera, sve lakši i bolji materijali, brži, bolji, manji i lakši kompjuteri, kamere, senzori itd., sve skupa dovelo je do toga da uskoro na tržište izlazi mini podmornica za relativno dugu plovidbu, kojom se upravlja pomoću nešto ozbiljnijeg džojstika. Izgleda futuristički, jednostavno, s električnim pogonom, “beskonačnim” izvorom kisika i predviđena je za višenamjensku funkciju, što je definitivno određuje za potencijalno veće tržište od samih vlasnika superjahti.
Talijanska tvrtka iSpace2o razvija novu, ultimativnu igračku za superjahte, kao i za istraživače, entuzijaste i profesionalce, a koja bi mogla zamijeniti i neke podvodne ronilačke radove. Radi se o kompaktnoj kapsuli DeepSeaker DS1 s električnim pogonom i krilima, dizajniranoj da na površini postiže solidnu brzinu, s mogućnošću zarona i do 50 metara dubine. Iako trenutno u razvoju, izgleda da je na dobrom putu da postane stvarna superigračka čiji je izlazak na tržište najavljen za 2020. godinu. U promidžbenim materijalima nazivaju je podmornicom sa škrgama jer ova kapsula, namijenjena za četveročlanu posadu, ima automatski sustav regulacije pritiska, te odvaja i pohranjuje kisik za disanje direktno iz vode. Podmornica DeepSeakerDS1 bi prema izračunima na površini trebala postizati brzinu od 23 čvora. (…) Proizvođač ne otkriva kako misli riješiti legalnost korištenja ovog plovila-podmornice, već je istaknuto da podmornicom može rukovati osoba ovlaštena za rukovanje tom vrstom plovila, a prema hrvatskim zakonima, kao i u mnogim drugim zemljama, nije dozvoljeno zaranjanje bez posebne dozvole za svaki pojedinačni zaron. (…) Više pročitajte u novom broju Mora.