Predstavljen Eko Brod
Četiri riječke tvrtke zajedničkim snagama razvile projekt koji ima cilj potaknuti investitore na tranziciju na ekološki prihvatljive vrste pogona
U suštini se radi o brodskom simulatoru, namijenjenom investitorima kako bi im olakšali uvid u uštedu prilikom prelaska na alternativni, ekološki prihvatljivi pogon putničkog broda. Zahvaljujući projektu Eko Brod, investitori će moći dobiti jasniju sliku o potrošnji energije prilikom korištenja alternativnog brodskog pogona u brodskom simulatoru, u svim uvjetima mora. Projekt čini inovativni paket komplementarnih proizvoda i usluga od projektiranja i instalacije brodskih sustava, do aplikacije za praćenje potrošnje i edukacije pomoraca na jedinstvenom brodskom simulatoru. Konzorcij je nastao 2020. godine, s ciljem uspostavljanja dugoročnog dobavljačkog lanca vrijednosti i zadovoljavanja potreba tržišta za prelaskom na ekološki prihvatljiva plovila.
Nositelj projekta Eko Brod je tvrtka MEP d.o.o., stručna u području projektiranja i izvođenja sustava za kritično napajanje i besprekidni sustav napajanja u pomorstvu. U stvaranju ovog jedinstvenog paketa proizvoda i usluge od početka sudjeluju i partnerske tvrtke Sarda d.o.o. koja razvija aplikacije za potrebe pomorskog prijevoza, zatim tvrtka za projektiranje brodskih sustava Conmare d.o.o. i tvrtka Zorović d.o.o. koja provodi edukacije pomoraca. Ciljne skupine su im brodari i brodarske kuće u javnom i privatnom vlasništvu, lučke uprave te pomorci u segmentu priobalnog prijevoza. Eko brod će omogućiti veću dodanu vrijednost i tržišnu zastupljenost vlastitih proizvoda i usluga kroz inkorporiranje predmetnog paketa prilikom izrade novog ili prenamjene plovila u vlastitom brodogradilištu.
Projekt obuhvaća prenamjene postojećih brodova s konvencionalnim pogonom u one s tzv. dual-fuel sustavima, ugradnjom hibridnih pogona, ali i projektiranje električnih i hibridnih pogona u novim brodovima, te ugradnju sustava neprekidnog napajanja kritičnih brodskih sustava. Eko Brod će ciljanim skupinama omogućiti postizanje značajnih ušteda i veće operativne ekonomičnosti, zadovoljavanje najnovijih standarda zaštite okoliša, produljenje radnog vijeka plovila (kod retrofita) te visoku razinu stručnosti pomoraca za upravljanje ekološki prihvatljivim plovilima.
Ukupna vrijednost projekta je 7,1 milijuna kuna, od čega 3,45 milijuna kuna bespovratnih sredstava osiguranih iz EU fonda za regionalni razvoj, odnosno Operativnog programa Konkurentnost i kohezija. Udruženje je već rezultiralo suradnjom s brodogradilištem Tehnomont u Puli prilikom razvoja hibridnog pogona za radno plovilo koje je pulsko brodogradilište već imalo u svojoj ponudi. Tvrtka MEP je projekt prezentirala i na nedavno održanom sajmu brodogradnje u Hamburgu, gdje je iskazan veliki interes potencijalnih klijenata, pa konzorcij očekuje veći broj upita i izlazak na međunarodno tržište. Prilikom predstavljanja projekta na tiskovnoj konferenciji održanoj ovog tjedna u Rijeci, direktor MEP-a, Neven Kundija je kazao da već sada postoji desetak upita o mogućnosti ugradnje alternativnih pogona, prvenstveno za brodove za prijevoz putnika i ribarske brodove.
Piše: Teo Marević
Foto: Eko Brod