Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Povijest svjetioničarstva na istočnoj obali Jadrana (2)

    Povijest svjetioničarstva na istočnoj obali Jadrana (2)

    Jagor Čop07.08.2019
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Kako bi namaknula financijska sredstva za izgradnju, Deputacija Tršćanske burze je 11. ožujka 1816. godine izdala 350 dionica. Do zaključenja prodaje, 17. lipnja, prodano je 277 od potrebnih 350 dionica, nominale od stotinu florina. Prvih osamdesetak dioničara kupilo je uglavnom po dionicu ili dvije. Najvećim dioničarima postale su tršćanske tvrtke Camera Asssicurazioni, La Nuova Societa Greca d’Assicurazioni i Il Banco Asicurazione Marittima s 24, 21 i 18 kupljenih dionica. Preostale dionice zadužila je Deputacija.

    Zemljište za gradnju svjetionika u Savudriji kupljeno je od privatnog vlasnika u dva navrata, za ukupno 300 florina. Kupoprodajni ugovori s Carlom Appoloniom sklopljeni su 1817. godine za zemljište prvog objekta, a krajem 1819. za buduću zgradu svjetioničara i vrtove. Trošak izgradnje svjetionika Savudrija narastao je s predviđenih 17.000 na konačnih 38.372 florina.

    Premda je za gradnju temelja i zgrade korišten kamen izvađen na samoj lokaciji, budžet za izgradnju dviju lanterni (savudrijske i tršćanske) premašen je već nakon dovršetka prvog svjetionika. Deputacija se morala kreditno zadužiti za premašeni iznos pa će morati prolongirati planove za gradnju premanturske i tršćanske lanterne. Od dana paljenja svjetla Deputacija Tršćanske burze smije naplaćivati plovilima taksu za svjetionik, koju su nazvali lanternaggio. Pomalo nespretan hrvatski izraz je svjetlarina. U početku se naplaćivala ovisno o nosivosti broda, odnosno količini tereta i broju svjetionika koje je brod koristio na svojoj ruti. (Više pročitajte u Moru.)

    feljton2 feljton3

    PREPORUČAMO

    More 273

    Sezona Ljeto ‘23

    Pakleni otoci

    Intervju Igor Stropnik

    Pašte Damire Skansi

    Nonica

    NAJNOVIJE

    U Genovi dodijeljene nagrade za inovacije u dizajnu

    25.09.2023

    Električna brodica oborila svjetski rekord, prešla 480 milja u jednom danu

    22.09.2023

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.