Facebook Instagram
    MoreMore
    • Nautika
    • Sport
    • Brodovi
    • Video
    • Plovidba
    • MORE
      • Digitalna izdanja
    • Shop
    Facebook Instagram
    PRETPLATA
    MoreMore
    Početna stranica » Od Vendée Globea do krstaša

    Od Vendée Globea do krstaša

    Jagor Čop13.04.2022
    Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

    Od Vendée Globea do krstaša

    Nakon 25 godina propadanja, brodograditelj iz okolice Seattlea preuređuje legendarnu regatnu jedrilicu s prvog Vendée Globea u brzog i udobnog krstaša

    Ima nešto radosno u obnavljanju starih kuća, automobila, brodova i lijepo je vidjeti kada netko udahne novi život stvarima koje su djelovale beznadno. Profesionalni brodograditelj Matt Steverson iz okolice Seattlea kupio je legendarnu Open 60 jedrilicu „Spirit of Minnesota“ poznatiju pod sponzorskim imenom „Duracell“ koju kompletno preuređuje u udobnu i brzu jedrilicu za krstarenje, a cijeli proces dokumentira njegova supruga Janneke Petersen u tjednim video epizodama na njihovu YouTube kanalu The Duracell Project. Matt i Janneke na pristupačan način dokumentiraju kako napreduju radovi, u čemu im pomažu prijatelji, rodbina i internetska zajednica koja ih podržava u njihovom naumu. Do sad je snimljeno 24 epizode, a jedrilica bi nakon preuređenja trebala imati drugačiji raspored, te novo jedrilje, manji gaz, te biti namijenjena brzom, udobnom i sigurnom krstarenju.

    Za potrebe drugačijeg rasporeda, morali su pomaknuti glavnu pregradu koja osim konstrukcijskih funkcija i određivanja rasporeda broda, ima i ulogu nosive grede za klizač škote glavnog jedra, jednog od najkritičnijih konstrukcijskih dijelova jedrilice. Druga ključna promjena na budućoj Duracell je što se iz Open 60 zatvara u jedrilicu s čvrstom natkabinom koja se sada proteže dalje prema krmi i istovremeno smanjuje otvoreni dio prostora kokpita. Interijer je u potpunosti ispražnjen, te će ga kompletno napraviti iznova, no do tog dijela još nisu stigli. Budući da je gradnja u tijeku, zanimljivo je pratiti što se događa gotovo u stvarnom vremenu. Još uvijek nisu pronašli adekvatan jarbol, u čemu mole pomoć internetske zajednice.

    Supružnici su prije nekoliko godina završili dvogodišnje krstarenje Tihim oceanom u njihovoj 40 stopa dugoj jedrilici Louise, koju su također sami obnovili i prilagodili svojim potrebama. Duracell rade prema sličnim načelima dizajna kokpita i natkabine, te rasporeda u interijeru, osim što će im nova jedrilica pružati znatno više prostora.

    Povijest Open 60 Duracell

    Jedrilicu je sagradio i porinuo 1989. godine poznati američki offshore solo jedriličar Mike Plant za potrebe prvog Vendée Globea. Iz natjecanja je nažalost diskvalificiran zbog primanja manje asistencije kod Novog Zelanda, ali je Plant dovršio rutu natjecanja i stigao u planirano odredište nakon 135 dana. Zatim je jedrilicu prodao Johnu Omanu koji je s Duracell osvojio Pan-Pacific 1991. godine, te nanizao nekoliko uspješnih regata, da bi iste godine u sudaru s teretnim brodom Duracell ostala bez jarbola. Oman je na motor dopremio jedrilicu u Turtle Bay, u Baja California, Meksiko gdje je napunio tank i zatim na motor stigao u San Diego. Duracell je tada izvađena iz mora i postavljena u Omanovo dvorište. Njen prvi vlasnik, Mike Plant nestao je tijekom prelaska Atlantika na putu prema Les Sables-d’Olonne i startnoj liniji drugog Vendée Globea 1992. godine. Njegova jedrilica Open 60 Coyote pronađena je mjesec dana kasnije prevrnuta, bez kobilice. O njemu je snimljen i nagrađivani dokumentarni film Coyote: The Mike Plant Story.

    Piše: Teo Marević
    Foto: YouTube The Duracell Project / Screenshot

    [youtube https://www.youtube.com/watch?v=UjS5sfBZUSw&w=886&h=498]

    PREPORUČAMO

    Beneteau nastavlja elektrifikaciju

    Jedrilica za 200 milja dnevno

    „470“ na steroidima

    Hyatt Centric Murano

    TT420 premijerno na Bootu

    Princess porinuo prvu Y95

    NAJNOVIJE

    I u Genovi sve veći brodovi, novi raspored i smjer razvoja sajma

    21.09.2023

    Šestodnevni sajam u Genovi počinje uz prognozu kišovitog vremena prva dva dana

    20.09.2023

    Amerikanci pobijedili u prvoj preliminarnoj regati America’s Cupa

    18.09.2023

    Šest timova America’s Cupa jedre prvu preliminarnu regatu u klasi AC40

    13.09.2023

    Sve veći modeli, futurističkog dizajna na nautičkom sajmu u Cannesu

    12.09.2023

    Živuće legende na startu retro regate Ocean Globe Race

    09.09.2023

    Raymarine i Avikus u Cannesu predstavljaju autonomni sustav za pristajanje

    08.09.2023

    Nakon Volva i Yanmar odobrio korištenje biogoriva u njihovim motorima

    08.09.2023

    Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

    Facebook Instagram
    • Pretplata
    • Impressum
    • Kontakt
    • EU Projekti
    • Sailing in Croatia
    © 2023 Morski vodiči

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.