Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Od Vendée Globea do krstaša

Jagor Čop13.04.2022
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Od Vendée Globea do krstaša

Nakon 25 godina propadanja, brodograditelj iz okolice Seattlea preuređuje legendarnu regatnu jedrilicu s prvog Vendée Globea u brzog i udobnog krstaša

Ima nešto radosno u obnavljanju starih kuća, automobila, brodova i lijepo je vidjeti kada netko udahne novi život stvarima koje su djelovale beznadno. Profesionalni brodograditelj Matt Steverson iz okolice Seattlea kupio je legendarnu Open 60 jedrilicu „Spirit of Minnesota“ poznatiju pod sponzorskim imenom „Duracell“ koju kompletno preuređuje u udobnu i brzu jedrilicu za krstarenje, a cijeli proces dokumentira njegova supruga Janneke Petersen u tjednim video epizodama na njihovu YouTube kanalu The Duracell Project. Matt i Janneke na pristupačan način dokumentiraju kako napreduju radovi, u čemu im pomažu prijatelji, rodbina i internetska zajednica koja ih podržava u njihovom naumu. Do sad je snimljeno 24 epizode, a jedrilica bi nakon preuređenja trebala imati drugačiji raspored, te novo jedrilje, manji gaz, te biti namijenjena brzom, udobnom i sigurnom krstarenju.

Za potrebe drugačijeg rasporeda, morali su pomaknuti glavnu pregradu koja osim konstrukcijskih funkcija i određivanja rasporeda broda, ima i ulogu nosive grede za klizač škote glavnog jedra, jednog od najkritičnijih konstrukcijskih dijelova jedrilice. Druga ključna promjena na budućoj Duracell je što se iz Open 60 zatvara u jedrilicu s čvrstom natkabinom koja se sada proteže dalje prema krmi i istovremeno smanjuje otvoreni dio prostora kokpita. Interijer je u potpunosti ispražnjen, te će ga kompletno napraviti iznova, no do tog dijela još nisu stigli. Budući da je gradnja u tijeku, zanimljivo je pratiti što se događa gotovo u stvarnom vremenu. Još uvijek nisu pronašli adekvatan jarbol, u čemu mole pomoć internetske zajednice.

Supružnici su prije nekoliko godina završili dvogodišnje krstarenje Tihim oceanom u njihovoj 40 stopa dugoj jedrilici Louise, koju su također sami obnovili i prilagodili svojim potrebama. Duracell rade prema sličnim načelima dizajna kokpita i natkabine, te rasporeda u interijeru, osim što će im nova jedrilica pružati znatno više prostora.

Povijest Open 60 Duracell

Jedrilicu je sagradio i porinuo 1989. godine poznati američki offshore solo jedriličar Mike Plant za potrebe prvog Vendée Globea. Iz natjecanja je nažalost diskvalificiran zbog primanja manje asistencije kod Novog Zelanda, ali je Plant dovršio rutu natjecanja i stigao u planirano odredište nakon 135 dana. Zatim je jedrilicu prodao Johnu Omanu koji je s Duracell osvojio Pan-Pacific 1991. godine, te nanizao nekoliko uspješnih regata, da bi iste godine u sudaru s teretnim brodom Duracell ostala bez jarbola. Oman je na motor dopremio jedrilicu u Turtle Bay, u Baja California, Meksiko gdje je napunio tank i zatim na motor stigao u San Diego. Duracell je tada izvađena iz mora i postavljena u Omanovo dvorište. Njen prvi vlasnik, Mike Plant nestao je tijekom prelaska Atlantika na putu prema Les Sables-d’Olonne i startnoj liniji drugog Vendée Globea 1992. godine. Njegova jedrilica Open 60 Coyote pronađena je mjesec dana kasnije prevrnuta, bez kobilice. O njemu je snimljen i nagrađivani dokumentarni film Coyote: The Mike Plant Story.

Piše: Teo Marević
Foto: YouTube The Duracell Project / Screenshot

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=UjS5sfBZUSw&w=886&h=498]

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

MennYacht otvorio urede u marinama Dalmacija i Mandalina

13.05.2025

SP za klasu ILCA 7: Filip Jurišić spreman za najvažniju regatu sezone

11.05.2025

Božidar Vukičević: Foto kroničar jadranskog podmorja  

10.05.2025

Beneteau First 44 Performance: Rasni regatni krstaš

09.05.2025

Članovi UPA Rostrum čiste podmorje ispred plaže Bačvice

09.05.2025

U luci Lovište akcija čišćenja podmorja u spomen na kornjaču Kono

08.05.2025

Mini Globe Race: Samci uživaju u tropskome raju otoka Hiva Oa

07.05.2025

U Biogradu otvorena suha marina Pauman

06.05.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.