U aktualnom broju Mora pisali smo o Makai Yachts, motornim katamaranima koji se grade u Salona Yachts brodogradilištu u Hrvatskoj. Sad u to tržište ulazi i veliko francusko brodogradilište Catana Group s novim imenom, YOT
Tržište brodica gotovo u potpunosti preuzimaju motornjaci, a sve je više brodogradilišta tradicionalno jedriličarskih koji osnivaju nove linije i brendove posvećene motornom segmentu. Catana Group jedno je od najpoznatijih brodogradilišta katamarana koji su prepoznatljivost izgradili brendom Catana, a zatim revolucionarizirali charter segment s Bali Catamarans, udobnim plovilima za krstarenje prisutnima u cijelom svijetu, pa tako i na Jadranu.
Sada je najavljen novi brend grupe imena YOT koji će biti posvećen isključivo motornim katamaranima, dok će Catana i Bali biti prvenstveno jedriličarski. Prvi model bit će YOT 36, a premijerno ćemo ga imati prilike vidjeti na Cannes Yachting Festivalu u rujnu. Riječ je o brodici koju karakteriziraju nekoliko trendovskih elemenata, kao što su: walkaround raspored, bowrider stil prove, brzi trupovi, izvanbrodski motori, poluotvoreni prostrani kokpit te dizajn s nježnim linijama, kao što smo navikli viđati kod Bali modela.
Najprije s izvanbrodskim, a zatim i modeli s unutarnjim motorima
Na projektu su započeli raditi još 2020., a porinuće prvog modela od 11 m očekuje se uskoro. Prvi model bit će opremljen s parom izvanbrodskih motora s po 300 ks. U interijeru će nuditi dvije prostrane kabine sa zasebnim toaletima. Ipak, brend neće ostati u ovom segmentu, te su već najavili da će idući modeli biti s izvanbrodskim motorima do 50 stopa dužine, a u drugoj fazi planiraju ponuditi i veće motorne katamarane s unutarnjim pogonom i manje otvorenom superstrukturom.
Direktor marketinga i prodaje grupe Catana, Boris Compagnon najavio je i da će ti veći modeli imati potpuno drugačije specifikacije. Pristup YOT-u bio je drugačiji od dosadašnjeg rada na razvoju, sa specifičnostima motornih plovila. Osnovan je jedan zasebni odjel unutar grupe gdje se radi na razvoju od dizajna i inženjeringa kroz proizvodnju i prodaju, marketing i brending.
Za osnivanje broda angažirali su dobro poznatu slovensku tvrtku J&J Design, koji su u segmentu motornih brodica poznati između ostalog po dizajniranju Aquila motornih katamarana, prvima tog tipa na tržištu, kao i radu na brojnim drugim poznatim modelima brodogradilišta iz cijelog svijeta. Ideja brodice je da bude namijenjena nekoliko tipova plovidbe, od dnevne i vikend plovidbe, do krstarenja za parove i obitelj, a zbog toga bi mogla biti i atraktivan model za charter segment.
Piše: Teo Marević
Ilustracija: Catana Group