U nekim EU zemljama zakonski je propisano da se biogorivo miješa s dizelom, pa ga mnogi već i koriste. U Hrvatskoj ga još nema u maloprodaji
Yanmar Marine International potvrdio je da njihova trenutna ponuda motora za jedrilice i motorne brodove imaju certifikat za kompatibilnost s niskougljičnim obnovljivim parafinskim gorivom, hidroobrađeno biljno ulje, poznatijim pod kraticom HVO.
Riječ je o tipu goriva bez tvari fosilnog porijekla, koje se dobiva preradom biljaka i dodatno tretira kako bi imalo svojstva dizelskog goriva. To znači da sav CO2 koji se ispusti, dolazi od onog prikupljenog iz atmosfere tijekom rasta biljaka, odnosno u proizvodnji i njegovim sagorijevanjem stvara se gotovo uopće ne stvara dodatna emisija CO2 u Zemljinoj atmosferi.
Takvo gorivo već su odobrili Yanmarovi najveći konkurenti, švedski Volvo Penta, koji navode da se svi njihovi dizelski strojevi bez ikakve preinake mogu pogoniti HVO 100 gorivom. I dok u Hrvatskoj uopće nemamo mogućnost nabaviti takvo gorivo u maloprodaji, u Švedskoj je zakonski propisano da se dizel fosilnog porijekla miješa u određenim postocima s HVO 100 gorivom, kako bi reducirali štetnu emisiju CO2.
Gorivo koje je čišće, prozirno i bez mirisa, HVO se može koristiti kao mješavina s dizelom fosilnog porijekla ili čisto, a od sada Yanmar službeno odobrava njegovu upotrebu u svim aktualnim dizelskim motorima. Kao i kod njihovih konkurenata, Yanmar objašnjava da nisu potrebne nikakve preinake na certificiranim motorima, kao ni drugačiji način održavanja, servisiranja, instalacije, odnosno što se tiče upotrebe, sve ostaje isto.
Yanmarovi motori koji za sad imaju odobrenje za korištenje HVO goriva su 1GM, YM Series, JH Series, 4LH HTP, 4LH DTP, 4LH STP, 6LY, 6LF i 6LT serije. Osim HVO goriva koje je najrasprostranjenije, Yanmar je odobrio i korištenje drugih tipova biogoriva, a zainteresiranim korisnicima poručuju da se za savjet obrate ovlaštenom distributeru.