Na brodu, u uredu
Rad od kuće ili s broda nije za svakoga, ali njima se poklopilo pa mogu stalno boraviti na brodu, odakle i rade
Ključna rečenica koju su kazali poslovni partneri i supružnici iz Münchena, Tanja-Alexandra Lange i Thomas Kelichhaus koji posljednjih šest mjeseci rade iz svog broda u Marini Punat na Krku te ovdje namjeravaju i ostati dokle god im se za to pruža mogućnost. Povod našem razgovoru upravo je rad s broda, što i nije novost. Novinarstvo, kao i poslovi u brojnim drugim profesijama, često se obavlja iz hotelskih soba, kafića, automobila i drugih privremenih “ureda”.
Međutim, percepcija rada od kuće, odnosno izvan ureda, drastično se promijenila dolaskom pandemije jer su se promijenile i okolnosti. Tanju i Thomasa stoga smo zamolili da nam opišu svoje prilike, želeći time možda potaknuti i neke od vas čitatelja Mora na razmišljanje o tome da svoj ured iz kuće preselite u kokpit ili kabinu svoje brodice. Tanja i Thomas vlasnici su tvrtke za softvere i računalno inženjerstvo FunctionBay u Münchenu, a klijenti za koje rade kompjuterske simulacije iz čitave su Europe. Thomas je inženjer i zadužen je za tehničke poslove, dok Tanja vodi marketing i prodaju. Uz njih, tvrtku čini još 10 ljudi u Münchenu koji dobro razumiju njihovu situaciju rada izvan ureda, bilo od kuće ili s broda.
Klijentima je važan dojam
Da bi ovakav model rada bio moguć, najvažnije je postaviti organizaciju tvrtke tako da se može raditi izvan ureda. Njihova tvrtka tako posluje od početka, već gotovo 20 godina, pa njihovi zaposlenici mogu birati žele li raditi od kuće ili iz ureda. Kada si vlasnik tvrtke, nikada nisi u potpunosti na godišnjem odmoru, objašnjavaju. Svi u tvrtki upoznati su s time da par posjeduje brod i da vrijeme često provode na brodu, odakle su znali raditi i prije “novog normalnog”. Pojavom pandemije je rad izvan ureda postao učestala pojava.
„Imate webinar s klijentima u kojemu mu objašnjavate update softvera, a iza vas je prekrasan pogled na uvalu iz kokpita broda“, opisuju jednu od situacija u kojoj se znaju naći, a tada im pozadina koja sugerira luksuzan život ne ide u prilog. „Naime, klijent tada traži popust, a vi mu pokušavate objasniti da ne možete dati nižu cijenu.“ U takvim situacijama su primorani ugasiti kameru jer im dojam koji ostavljaju stvara problem. (…) Više pročitajte u 260. broju Mora