Miću Ljubenka, zagrebačkog odvjetnika, upoznali smo u uredništvu Mora kao strasnog nautičara i vrsnog suradnika. Zaljubljenik u more, veslač, podvodni ribolovac, jedriličar koji je potom nastavio krstariti motornom brodicom ispisao nam je zanimljive reportaže o plovidbi Krkom do Obrovca i o Festivalu mora i brodova u Brestu. U tom duhu logična je njegova pravna i nautičarska povezanost u radu s marinama, čarter i drugim nautičkim kompanijama. Zato smo više puta otvorili neiscrpne teme za razgovor kad nam štogod u nautičarskoj legislativi ne bi bilo jasno. Pa kad smo saznali da se već neko vrijeme spremaju izmjene Pomorskog zakonika i da će u njemu po prvi put opsežno biti obrađena djelatnost marina, nije bilo druge nego pozvati ga da nas posjeti u redakciji i iz prve ruke saznati o čemu se radi. Mićo je, naime, angažiran i u istraživačkom projektu Delicromar Hrvatske akademije znanosti i umjetnosti (Razvoj suvremenog pravnog i osiguravateljskog režima za hrvatske marine – unapređivanje konkurentnosti, sigurnosti, sigurnosne zaštite i zaštite morskog okoliša) čiji članovi vrlo aktivno sudjeluju u pripremanju izmjena Pomorskog zakonika.
Koji su razlozi izmjena Pomorskogzakonika?
Mijenja se iz više razloga, a nama je najvažnije uređenje djelatnosti marina kroz ugovor o vezu. Inače, uvijek ćemo biti u obvezi tekućih izmjena zbog novih direktiva EU koje smo dužni implementirati. Rekao bih da će Pomorski zakonik i ubuduće tražiti moderniziranje u dijelu nautike, koja se dokazala kao ozbiljan novi sektor pomorstva uz poznate, prijevoz tereta, putnika, brodogradnju i ribarstvo. Nautika je gospodarski doživjela nevjerojatan razvoj u posljednjih tridesetak godina i zato zaslužuje i određeni razvoj u zakonima vezanim uz pomorstvo.