U glavnom gradu nizozemske po 29. put se od 15. do 17. studenog održao METS, ili Marine Equipment Trade Show, najveći profesionalni sajam nautičke opreme na svijetu koji je još jednom u vrlo pozitivnom i produktivnom ozračju okupio sva relevantna imena u ovom važnom sektoru. Naime, u 11 paviljona sudjelovao je čak 1471 izlagač, uz povećanje površine za čak 3000 kvadratnih metara. Najveći je rast izlagača zabilježen u paviljonima Super Yacht, Marina & Yacht te Construction Material Pavilion.
Posjetitelja je uz ukupan broj od 23.702 bilo za lijepih osam posto više nego lani, što nominalno možda ne predstavlja ogroman broj, no svakom je profesionalcu jasno da gotovo svaki taj posjetitelj vrlo vjerojatno predstavlja i potencijalnog poslovnog partnera, a uz to njih 85 posto u svojim tvrtkama predstavlja kadar koji odlučuje. Trodnevni događaj popraćen je brojnim važnim konferencijama s temama iz sektora superjahti, održivosti rekreativne nautike, dizajna i konstrukcije plovila te iz sektora marina.
No sirove brojke ne mogu dočarati uzbuđenje koje se moglo osjetiti u svim paviljonima te ogromnu količinu poslova koji su dogovoreni tijekom sajma, a METS je poznat i po brojnim ugodnim neformalnim druženjima i susretima kojima se svi rado odazivaju. Zbog vrlo velikog i raznolikog popratnog programa ovo je izdanje sajma ljestvicu podiglo na jednu višu razinu, čime je privukao pametne inovativne inicijative iz svih disciplina i tržišnih segmenata nautičkog svijeta.
Orijentaciju na budućnost otkrila je jedna zanimljiva inicijativa namijenjena svim izlagačima i posjetiteljima, Online Community platforma koja im omogućuje međusobno povezivanje te lako praćenje noviteta i inovacija u sektoru nautičke opreme tijekom cijele godine. Takve inovacije direktan su rezultat izvrsne dugoročne suradnje s izlagačima, a želja za konstantnim novostima glavni je pokretač organizatora sajma da svake godine svim sudionicima pokušaju ponuditi još više i bolje.
Ove su godine na METS-u sudjelovale i svoje proizvode izlagale četiri hrvatske tvrtke, Scam Marine, Marinacloud, Motortech Consulting i Locomarine, te čak 20 firmi iz susjedne Slovenije, i to uglavnom pod okriljem posebne državne agencije za poticanje poduzetništva, investicija i tehnologije, Spirit Slovenija. To bi nam mogao biti dobar primjer kako u budućnosti osmisliti, potaknuti i pomoći zajednički nastup i ostalih domaćih tvrtki koje zasigurno imaju što ponuditi na međunarodnom tržištu nautičke opreme.