Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Mehanika kompozitnih materijala

Jagor Čop08.06.2018
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

U prethodna dva članka o kompozitnim materijalima bavili smo se upoznavanjem polimernom matricom ojačanih vlaknastih kompozitnih materijala (FRP) te njihovom primjenom u brodogradnji, posebno maloj brodogradnji. Kako bismo uspješno i s razumijevanjem mogli primjenjivati navedene materijale u gradnji i popravku stakloplastičnih ili karbonskih plovila, potrebno je poznavati osnovne zakonitosti i principe mehanike vlaknastih kompozitnih materijala.

Već smo definirali da naprezanja unutar kompozitnih struktura prenose isključivo vlakna: staklena, ugljična (karbonska) ili aramidna (kevlar). Također smo zaključili da smola, odnosno polimerna matrica, ima ulogu zaštititi vlakna od mehaničkih utjecaja te omogućiti prijenos naprezanja s jednog vlakna na drugo, odnosno s jednog sloja na drugi. Zbog pomaka i deformacije cjelokupnog laminata, među vlaknima i slojevima dolazi do mikro pomaka jednog sloja laminata u odnosu na drugi, te se zbog toga javljaju tzv. smična naprezanja. Kako bismo mogli dobro procijeniti koliko je i kakvih slojeva potrebno staviti u laminat, moramo se pobliže upoznati s inženjerskim metodama proračuna kompozitnih materijala, te nekim osnovnim principima iz klasične mehanike krutih tijela. Budući da za svaki dio proračuna uvodimo neke pretpostavke, rezultati dobiveni proračunom ne opisuju u potpunosti realno stanje u materijalu, već približne vrijednosti. Stoga, pri svakom proračunu potrebno je odabrati neki faktor sigurnosti. U nekim slučajevima to iskustveno čini projektant, ali većina faktora sigurnosti propisana je u pravilima za gradnju kompozitnih plovila.

PREPORUČAMO

More 283

More 282

More 281

More 280

Multimedijalno More u digitalnoj aplikaciji!

More 279

NAJNOVIJE

Test Azimut 53 Fly

12.06.2025

Fiumanka 2025. – Više od regate!

11.06.2025

Vrboska – hvarska Mała Venecija

10.06.2025

Tom Cruise kupio Swan 108

10.06.2025

Sušac 100 x 2: Vuleta i Urlić taktičkom bravurom pobijedili na nikad težem Sušcu

09.06.2025

Andreas Müller i Hanjo Runde otkupljuju udjele od ‘Aureliusa’

06.06.2025

Hibridni vaporeto ima motore tvrtke Tema iz Pule

05.06.2025

EP za klasu Optimist: Zlato otišlo u Tursku i Španjolsku

05.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.