Megajahta sa solarnim jedrima
Objavljena je ilustracija koncepta megajahte od 160 m koja predviđa instalaciju solarnih panela na teleskopskim jedrima
Krivulja prodaje superjahti ne prestaje rasti, a najveći razlog je sve veći broj novopečenih milijardera i milijunaša u svijetu posljednjih nekoliko desetljeća. Zbog sve veće potražnje, čak su i brodogradilišta poznata po klasicima, počela eksperimentirati u dizajnu i konceptima superjahti. No još je više onih koncepata koji nikada neće zaživjeti, ali svako toliko zaokupe pažnju ljubitelja nove tehnologije gradnje.
Jedan od posljednjih modernih koncepata svakako je i onaj norveškog dizajnera Kurta Stranda, čija 160 m duga megajahta “Florida” umjesto konvencionalnih jedara, imala krila i to sa solarnim panelima. Prvog aprila, švedsko brodogradilište Hallberg Rassy je tradicionalno objavilo šaljivu najavu putem svojih društvenih mreža. Ove godine, našalili su se da je njihov novi model dostupan sa solarnim panelima preko čitavih jedra na što su mnogi nasjeli.
Dva mjeseca kasnije objavljen je koncept norveškog dizajnera s kalifornijskom adresom, odnosno njegova studija Kurt Strand Designs koji se ne šali s idejom instalacije solarnih panela preko čitavih jedara i to na 160 metara dugom jedrenjaku. Megajahta te duljine je prava rijetkost, još je rjeđe da takvu pogone jedra. Koncept je zamišljen tako da superjahta Florida umjesto klasičnih jedara ima teleskopska jedra, sačinjena od četiri visine krila, u potpunosti prekrivena solarnim panelima.
Zbog velikih solarnih “krila” visokih 80 metara, ova megajahta odaje dojam svemirskog broda, a jedra, odnosno krila, trebali bi biti od karbonskih vlakana. Solarna jedra bi u nedostatku vjetra bila ozbiljna elektrana za pogon elektromotora, a kut panela bi se automatski prilagođavao optimalno prema sunčevim zrakama. Teleskopski sistem za trimanje jedara, ujedno bi služio za čišćenje i poliranje solarnih panela svaki puta kada se jedra spuste i podignu.
Solarni paneli mogli bi se podići čak i dok je superjahta usidrena ili u luci, te se automatski spuste ako se pojavi vjetar. Studio je u konceptu zamislilo da superjahta energiju skladišti u baterijama kapaciteta 5 MW, dok bi višak energije koristila za proizvodnju vodika. U slučaju nedostatka vjetra, vodik bi pomoću gorivih ćelija ponovo pretvarala u električnu energiju i koristila za pogon. Uz solare, Florida bi tijekom jedrenja hidrogenerirala električnu energiju pomoću pogonskih elektromotora.
Dizajner tvrdi da bi Florida u odnosu na brod ove duljine reducirala potrošnju goriva za 90 posto, dok bi za povoljnog vremena, proizvodila više energije nego što joj je potrebno. Florida je zamišljena s izvlačnim kobilicama u stranu, što joj omogućava ulazak u relativno plitke vode, kao i veću stabilnost.
Interijer osim golemih zajedničkih prostorija čini i 12 luksuznih suita, za prijem 24 gostiju, o kojima brine 40 članova posade. U središtu superjahte bi se nalazila dvokatna dvorana s barom, a uz garaže za automobile, helikoptere, offroad vozila, luksuzni elektro-tender od 40 stopa, oprema na Floridi uključuje i malu podmornicu, te amfibiju.
Foto: Kurt Strand Design