Napuljsko brodogradilište Cantieri Mimi nastalo je još daleke 1975. godine na temelju duge obiteljske tradicije snažno vezane uz more. Njegov osnivač bio je Salvatore Senese koji je počeo graditi prvu barku od stakloplastike tipa guc i dužine 4,60 metara te je od tada malo pomalo širio posao i predstavljao sve veće modele. Kasnije je posao i umješnost gradnje guceva, koji tradicionalno potječu upravo iz akvatorija Napulja, prenio na sinove, posebice na Domenica koji i danas vodi posao. On je najzaslužniji za usavršavanje Mimi plovila i inovacije, ali i za “međunarodnu karijeru” ovih simpatičnih guceva koji se danas grade u dužinama do 13 metara pod nazivom Libeccio.
Prije nekih petnaestak godina i na Jadran je, zahvaljujući tadašnjem zastupniku, stigao određeni broj ovih guceva čija je popularnost naglo rasla na međunarodnom tržištu, no prodaja u nas zamire s dolaskom krize. Prije dvije godine Mimi ponovo dobiva zastupnika za Hrvatsku, tvrtku Navis Marine. Zahvaljujući njoj su se sada uvelike modernizirani i tehnički usavršeni gucevi, koji se uz to grade suvremenim postupkom vakuumske infuzije, iznova pojavili na domaćem tržištu te polako pronalaze zaljubljenike u (izgledom) tradicionalna plovila. I mi smo ljetos iskoristili priliku kako bismo iskušali jedan noviji model srednje veličine, Libeccio 8.50 Sport.
Kompaktna veličina
Naziv Libeccio potječe od talijanskog naziva za jugozapadni vjetar u nas poznatiji kao lebić odnosno garbin, dok oznaka 8.50 jasno daje do znanja da se radi o dužini od oko 8,5 metara (točnije 8,6) iako samo trup mjeri punih metar manje, odnosno 7,6 metara. Oznaka Sport pak označava da se radi o “križancu” ostale dvije inačice, Cabin i Open, odnosno da u najboljoj talijanskoj maniri spaja njihove prednosti. Stoga ima srednje dugačku natkabinu koja ostavlja više mjesta na palubi za sunčanje, druženje i uživanje, dok u potpalublju pruža dovoljnu količinu prostora i udobnost za višednevno krstarenje.
Krasi ga prepoznatljiv dizajn za jednu suvremenu izvedbu guca, koji je još uvijek neobičan, ali i prilično šarmantan te i dalje podsjeća na klasična, tradicionalna plovila što će cijeniti iskusni motonautčari. Posebnost guca je, naravno, upravo taj poludeplasmanski trup zaobljene krme i lijepo razvedene prove koji potječe od tradicionalnih ribarskih plovila, a njegov izgled imitira gradnju trenicama. Uz tamnoplavu boju te lijepo lakiranu mrtvu bandu od tikovine to mu daje jednu dobrodošlu dozu elegancije, baš kao i veći dio palube obložen tikovinom. Iznenađujuće, sve to dio je standardne opreme!
Svojom kompaktnom veličinom Libeccio 8.50 Sport čini se idealnom mjerom za Jadran i naše relativno tijesne lučice, a poludeplasmanski oblik trupa trebao bi se odlično nositi s varljivim uvjetima uz našu obalu. Međutim, domaći ljudi od mora mogli bi mu prigovoriti da je previše “šminkerski” te da nema zatvorenu kormilarnicu, ali ovaj Mimi niti nije namijenjen nekoj radnoj funkciji. To je pravi ljetni open brod za guštanje s obitelji od uvale do uvale, od lučice do lučice, na kojem se komotno može prespavati i boraviti nekoliko dana. Uz to sigurno će vlasnika dovesti i do udaljenih otoka, čak i u lošijim vremenskim uvjetima, kada će ga zaštititi odlična tenda.
Ostatak testa pročitajte u Moru