Sweden Yachts Group je u stečaju i ovog tjedna se očekuje službeno proglašenje bankrota
Njemački magazin Yacht pište da je Sweden Yachts Group pred bankrotom i da se očekuje da će stečajna upraviteljica ovog tjedna to i službeno objaviti. Naručitelji koji su platili dio brodogradnje ili u cijelosti, ostali su bez jedrilica i vjerojatno se neće moći naplatiti. Kako prenosi njemački magazin, ovo je trebala biti sezona iz snova za Georga Wrobela, kirurga iz Lippstadta koji je posljednje dvije godine u mirovini i naručio je gradnju Malö 43 od Sweden Yachts Group Mattiasa Rutgerssona. Wrobel je planirao da će se nakon isporuke upustiti u dugu plovidbu. Odabrao je jedrilicu s umjereno kratkom kobilicom i prepoznatljivim interijerom od mahagonija, pouzdan brod za teške uvjete na moru.
Tijekom gradnje, u više je navrata nadgledao gradnju u Kungsvikenu, mjestu na poznatom brodograditeljskom otoku Orustu u Švedskoj. Ubrzo više nije bio u mogućnosti dolaziti zbog pandemije koronavirusa. “Ništa neobično,” kazao je Wrobel za njemački magazin, “takvi su problemi bili svugdje u svijetu.” Povremeno mu je šef brodogradilišta, Mattias Rutgersson, slao fotografije napretka gradnje i prilagao račune za daljnje radove i instalacije opreme. Do kraja prošle godine, Wrobel je tvrtki uplatio ukupni iznos od 522 tisuće eura, vjerujući u pouzdanost švedskog brodograditelja. Nedostajala je još samo jedna posljednja instalacija prije isporuke. Kirurg je sada u problemu, jer je Swedish Yachts grupa nesolventna.
Prazni stakloplastični trupovi
O tome ga je izvijestila stečajna upraviteljica Paula Save, piše njemački magazin. Umjesto broda iz snova, koji mu je trebao biti isporučen u narednih nekoliko tjedana, Wrobel je u posjedu manje-više praznog trupa, bez motora, bez jarbola, električnih i ostalih instalacija, s tek poludovršenim drvenim interijerom. Pretpostavlja da takav trup ne vrijedi više od 70 tisuća eura. Prema pisanju njemačkog magazina, Wrobel nije jedini koji je ostao bez broda. Osim njega, navodno je još petero naručitelja uplatilo između 200 tisuća i milijun eura za svoje jedrilice. Nekima od njih nisu ni započete gradnje, dok su ostalima jedrilice u različitim fazama dovršenosti.
Prema pisanju njemačkog magazina, nedovršeni brodovi pripadaju vlasnicima, no istovremeno ne postoji nada da će dobiti povrat uplaćenog novca za koji nije napravljen posao. Stečajna upraviteljica je navodno kazala da se potraživanja nemaju iz čega namiriti. Budući da Mattias Rutgersson nije bio vlasnik infrastrukture brodogradilišta već je proizvodni prostor unajmljivao a ni taj najam nije plaćao, naručitelji imaju opciju prodati brodove u ovom stanju ili ih negdje drugdje dovršiti, uz dodatni trošak.
Kirurg iz njemačke je za njemački magazin izjavio da pretpostavlja kako je Mattias Rutgersson uzeo novce naručitelja i prestao plaćati obveze i da je poslovanje uspijevao do sad održati nekom vrstom Ponzijeve sheme. Nije plaćao ni najam hala, zbog čega se brodovi sada moraju hitno premjestiti. Prema pisanju njemačkog magazina, službeno još nije objavljen bankrot Grupe, a o tome se za sad još nije pisalo u švedskim nautičkim medijima. Rutgersson navodno od 2019. nije predao službena godišnja financijska izvješća, što je po zakonu bio obvezan učiniti, pa je prava slika financijskog stanja nepoznata.
Inače, Sweden Yacht Group, nastala je preuzevši brandove i dio modela, nekoliko više ili manje posrnulih brodogradilišta ili brandova u poteškoćama. Najpoznatija među njima su Malö Yachts koji je 2012. prošao financijsko “rekonstruiranje” te već spomenuti Sweden Yacht koji je završio u stečaju 2009 godine.