Kompozit za recikliranje
Arkema, Brunswick i Boston Whaler najavili kompozit kojeg je moguće reciklirati. Predstavljanje će održati na sajmu Fort Lauderdale Boat Show.
Brnuswick Corporation, najveća svjetska grupacija nautičkih tvrtki najavila je da širi svoje partnerstvo s tvrtkom Arkema, jednom od vodećih tvrtki za specijalne materijale, s ciljem da razviju potpuno reciklirajuću stakloplastiku za gradnju brodova, na bazi brenda tvrtke Arkema, Elium® liquid thermoplastic smole za sve komponente brodskih kompozitnih dijelova, jezgre i ljepila. Projekt je dio održivog programa korporacije Brunswick i predviđa mogućnost recikliranja brodova u potpunosti, te svih njenih strukturalnih komponenata, kako bi smanjili količinu otpada i ponovo došli do sirovina.
Predstavljanje prototipa održat će se na nautičkom sajmu Fort Lauderdale Boat Showu u Floridi koji počinje u srijedu 16. veljače. Prototip grade u suradnji s Boston Whalerom, prema brendovoj jedinstvenoj konstrukciji kako bi dokazali tehnološku mogućnost. Predsjednik uprave Boston Whaler, Kris Neff, kazao je da je održivost imperativ tvrtke i sve veći zahtjev njihovih klijenata. Brend Elium je prikladan za nautičku industriju i proizvodnju kompozitnih plovila, te ga je u potpunosti moguće reciklirati, posebno je prilagođen procesu infuzije smole za velike dijelove s niskom viskoznošću, dugim reaktivnim procesom i niskom razinom ispuštanja topline tijekom reakcije.
Arkema je od 2013. glavni sponzor tima Lalou Multi teama u klasi Ocean Fifty. U travnju 2018. Arkema je odlučila proširiti tehničku i ljudsku suradnju partnerstvom, što je kulminiralo najnovijom generacijom Ocean Fifty trimarana, Arkema 4 koji je porinut prije dvije godine. Uz to, 2017. predstavili su Arkema Mini 650 Class proto za MiniTransat s foilovima i nagibnom kolumbom. Budući da se radi o velikim imenima industrije, za pretpostaviti je da se ne razbacuju s najavama, iako smo u prošlosti svjedočili mnogim sličnim najavama, pa je na kraju ispalo da je njihova tvrdnja djelomično točna.
Oko toga što ćemo s brodovima koji su “dali svoje” vode se intenzivne stručne rasprave i okrugli stolovi na gotovo svakom nautičkom skupu. O tom problemu smo već više puta pisali u Moru, a problema polako počinju biti svjesne i institucije EU, da se nalazimo u desetljeću kada su brodovi iz prvog vala stakloplastičnog industrijskog buma došli do kraja svog životnog vijeka i da ćemo uskoro morati nekako zbrinuti stotine tisuća tona stakloplastike, koju je nemoguće reciklirati.
Piše: Teo Marević
Foto: Arkema