Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Kad ih ne nalazi na tržištu Ferretti Grupa osposobljava stolare i mehaničare

Braslav Karlić12.10.2023
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Veliki brodograditelji u potrazi za visokokvalificiranim djelatnicima organiziraju vlastite stručne tečajeve za mlade ljude koji žele karijeru u brodogradnji.

Jahtaška industrija prolazi kroz razdoblje brzog širenja i sve je veća potražnja za stručnjacima s potrebnom tehničkom obukom i znanjem. Danas nije problem pronaći navalne arhitekte, dizajnere ili vrhunske informatičare ali da bi se sagradila jahta bilo gdje u svijetu potrebni su vrhunski plastičari, brodski stolari i tesari, mehaničari motora, monteri palube, ličioci, tapetari i ljudi mnogih sličnih brodograditeljskih zanimanja i znanja voljni zasukati rukave i raditi u industriji. S time se naročito susreću brodograditelji u mediteranskom području jer se mladim ljudima koji tamo žive pruža mogućnost lagodnijeg rada u turizmu i uslužnom sektoru općenito. Njih se ne može jednostavno nadomjestiti uvoznim radnicima iz siromašnih azijskih ili afričkih zemalja koji često stižu bez potrebnih predznanja ili posao u brodogradilištu doživljavaju prolaznim. Ona trebaju lokalne radnike, dobro obrazovane, voljne čitavu karijeru provesti gradeći i opremajući jahte. A interes među mladima za takva zanimanja nije veliki.

Osnovali školu za majstore

Ali ako mladi neće k tebi ideš ti k njima, dosjetili su se u Ferrettti grupi, jednom on najvećih graditelja jahti koji u svome okrilju ima sedam čuvenih brandova pa su osnovali Scuola dei Maestri. Namjenjena je mladima između 18 i 25 godina i cilj joj je zadovoljiti tu potražnju obučavanjem nove generacije kvalificiranih radnika. Radi se o tromjesečnom tečaju osnovnog stručnog osposobljavanja koji  kombinira teoriju i iskustvo u brodogradilištu u programu koji se proteže od predavanja u učionici i radionicama do obuke na radnom mjestu u proizvodnimodjelima – s ciljem stvaranja pravih prilika za karijeru. 

Prvi tromjesečni tečaj u trajanju od 500 sati održan je u Centru za stručno usavršavanje “Don Bosco” u Forliju,ustanovi koja djeluje od 1952.godine i razumije potrebe tržišta rada kroz stalni dijalog s poduzećima, među inima i s brodograditeljima.

U viziji Grupe Scuola dei Mestieri trebala bi postati inkubator mladih privučenih izvrsnošću talijanske brodogradnje. Nakon prvog stažiranja u Forliju, Scuola dei Mestieri se u rujnu preselila u velike produkcijske centre i brodogradilišta u Mondolfu i Sarnicu kako bi uključila čim više mladih ljudi. Tamo će se još više iskorištavati akumulirano vlastito znanje: tečajeve u učionici održavat će menadžeri i ključni tehnički stručnjaci koji su radili u Ferretti Grupi, uključujući bivšeg upravitelja brodogradilišta i bivšeg linijskog predradnika. U ovome času oni se najviše bave obukom stolara i mehaničara.

Prva generacija Scuole dei Maestri na kraju obuke

Svi zadovoljni

Naravno, njima se moraju pružiti i odgovarajući materijalni uvjeti pa su za vrijeme pohađanja tečaja polaznici plaćeni u razini izvannastavne prakse a po završetku dobivaju certifikate i od Društva i od regije Emilia-Romagna. Polaznici prvog tečaja već su najvećim dijelom zaposleni u brodogradilištima Grupe nadajući se da bi im to mogao biti početak plodonosne i dugoročne karijere.

Očito, radi se o Win Win situaciji za obje strane i dobrom primjeru koji bi mogao poslužiti i s ove strane Jadrana jer na dugi rok nećemo moći živjeti samo od iznajmljivanja brodova i vezova za njih. U remontu jahti takve potrebe već postoje a i kod gradnje nekih tipova brodova. A bio bi red da i država za takve namjene malo zavuče ruku u džep.

PREPORUČAMO

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

Anemometar pokazao da je Bayesian pogodio udar vjetra jači od 60 čvorova

Sunseeker najavljuje otpuštanja

Monaco Energy Boat Challenge 2025 

NAJNOVIJE

Long Beach OCR: Jurišić i Dolenc jedre na olimpijskom polju u Los Angelesu

15.07.2025

Ivan Bulaja novi je glavni trener američkog SailGP tima!

14.07.2025

SP Moth: Enzo Balanger najbolji na Gardi

14.07.2025

Grupa Beneteau: što kaže USB banka o kretanjima na tržištu

12.07.2025

Luna Rossa će na 38. America’s Cupu jedriti pod zastavom kluba iz Napulja

11.07.2025

Vrboska: otvara se Ribarski muzej

10.07.2025

Mitan marina: benzinska postaja – novosti

10.07.2025

SP za klasu Moth: Šime Fantela solidno otvorio regatu

10.07.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.