Program Marketing, comunicazione e giornalismo nel settore nautico (MCGN) usmjeren je na stvaranje stručnjaka koji će moći upravljati komunikacijom i marketingom unutar brodogradilišta, marina, medija i turističkih organizacija. Master traje godinu dana i nosi 60 ECTS bodova. Nastava je organizirana u kombiniranom formatu – predavanja uživo i online putem e-learning platforme. Upis je ograničen na 40 polaznika, a početak nastave je predviđen za travanj 2026.

Suradnja akademije i industrije

Talijani se iznimno trude i jako puno rade na izobrazbi kadra za nautiku. Brodogradilišta poput Ferrettija i Azimuta imaju vlastite programe u kojima obrazuju od stolara i tapetara do inženjera. Sada isti pristup šire i na područje novinarstva, komunikacije i marketinga. Za suvremene načine promocije to je od iznimne važnosti. Program je razvijen u suradnji akademske zajednice i predstavnika industrije. Inicijativu su pokrenuli Fabio Petrone, direktor PressMarea, i Maurizio Minossi, predsjednik udruženja Marche Yachting and Cruising Association, u dogovoru s rektorom Sveučilišta Johnom Francisom McCourtom. Voditeljica programa je profesorica Elena Cedrola, dok su u oblikovanju kurikuluma sudjelovali Roberta Sabatini iz Ferretti grupacije, Tünde Harkácsi iz Videoworks grupe, Virginia De Carlo iz Palumbo Superyachta te Fabio Petrone. Ovakva struktura pokazuje da iza projekta ne stoji samo akademska inicijativa, nego stvarna potreba industrije da stvori komunikacijski kadar koji razumije specifičnosti nautičkog tržišta.

Potražnja za medijskim stručnjacima u nautičkoj industriji je sve prisutnija

Program i sadržaj

Master uključuje module iz strategijskog marketinga, korporativne komunikacije, specijaliziranog novinarstva, odnosa s javnošću, tehnologije i dizajna jahti, digitalne komunikacije, medijskog miksa, tehničkog engleskog jezika te menadžerskih vještina.
Polaznici odrađuju i 250 sati prakse u brodogradilištima, medijima ili strukovnim organizacijama, uključujući mogućnost međunarodnih iskustava. Takav format povezuje teoriju i praksu te stvara profil stručnjaka koji može razumjeti tehničke, komunikacijske i tržišne aspekte industrije. Time master odgovara na dugogodišnji manjak profesionalno obrazovanih komunikatora u sektoru.

Industrijski kontekst

Italija danas drži više od 50 posto globalnog tržišta superjahti. U 2023. talijanski je nautički sektor generirao 8,3 milijarde eura vrijednosti i zapošljavao više od 157 tisuća ljudi. U takvom okruženju potreba za jasnom, konzistentnom i profesionalnom komunikacijom postaje strateški prioritet. To je i središnja poruka master programa – suvremena nautika ne počiva samo na proizvodnji i dizajnu brodova, nego i na sveobuhvatnoj komunikaciji koja u službi promocije tih istih brodova postaje jednakovrijedno zanimanje.

Profesionalne mogućnosti

Polaznici se mogu specijalizirati za različita područja industrije. Točnije mogu se profesionalno usmjeriti u četiri glavna područja. Prvo obuhvaća rad u marketinškim i komunikacijskim odjelima brodogradilišta i nautičkih tvrtki. Drugo je specijalizirano novinarstvo i rad u trade publikacijama posvećenima sektoru. Treće područje odnosi se na press urede i PR agencije koje djeluju u industriji mora, dok četvrto uključuje udruženja, turističke i lučke vlasti, yacht klubove i charter kompanije.

Organizacija studija

Prijave su otvorene u jesen, a nastava se održava svaka dva tjedna, uz intenzivne tjedne blokove predavanja svakih šest tjedana. Program je otvoren kandidatima sa završenim srodnim preddiplomskim studijima, a koji žele započeti karijeru u području nautičkog marketinga i komunikacije, u Italiji ili inozemstvu.