Close Menu
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
  • PRETPLATA
  • SHOP
Facebook Instagram
More magazinMore magazin
  • Nautika
  • Sport
    • Regate
    • Ribolov
    • Avanture
  • Brodovi
    • Testovi
    • Brodice
    • Jahte
    • Jedrilice
    • Motori
    • Oprema
  • Plovidba
    • Otoci
    • Mjesta
    • Sidrišta
  • Spiza
    • Restorani
    • Slastičarnice
    • Recepti
    • Vinari
  • MAGAZIN
    • Intervju
    • Portreti
    • Digitalna izdanja
    • Sailing in Croatia
Facebook Instagram
PRETPLATA Shop
More magazinMore magazin

Istraživačka zvijer Pelagic 77

Jagor Čop24.08.2021
Facebook Twitter Pinterest WhatsApp Email

Istraživačka zvijer Pelagic 77

Legendarni jedriličar i pustolov Skip Novak u videu za Yachting World pokazuje jedinstvenu jedrilicu za polarna istraživanja, Pelagic 77

Već smo pisali o ovoj iznimnoj aluminijskoj istraživačkoj jahti tijekom gradnje i prilikom porinuća, a sada ju imamo prilike virtualno razgledati u 26-minutnom videu Yachting World-a. Jedrilica je u potpunosti napravljena od aluminija, zbog čega djeluje grubo i moćno, što svakako i jest. Vinson of Antarctica je najnoviji primjerak Pelagic Yachtsa, nastala prema idejama Skipa Novaka i njegovih više desetljeća iskustva vođenja polarnih ekspedicija, s dizajnerskim potpisom također legendarnog dizajnera Tonyja Castra. Napravljena je prema narudžbi čileanskog pustolova, biznismena, zaljubljenika u jedrenje Nicolasa Ibañeza s namjerom da se koristi u istraživačke svrhe, različite ekstremne ekspedicije i snimanja dokumentarnih filmova.

Budući da je zamišljena kao istraživački brod, sve na njoj predviđeno je za brojčanu posadu znanstvenika, filmaša, ronioca i mornara.
Na jedrilicama ove veličine normalno se ugrađuju električna vitla, no u polarnim uvjetima u blizini nema servisa pa je sva oprema mehanička, na ručno upravljanje. S tim na umu dizajnirana je robusno, prostrano i jednostavno za rukovanje, pa su primjerice veliki vinčevima u kokpitu ergonomski pozicionirani, zaštićeni od udara vjetra i prskanja, te njima mogu rukovati i amateri, a u slučaju zakazivanja mehanički se dijelovi mogu lako zamijeniti.

Kokpit je neobično velik, s fiksnim aluminijskim stolom, centralnim kormilom na povišenom s dvije razine, pa kormilar ima dobar pregled preko visokog vjetrobrana i kabine. Jedrilica ima dva velika jarbola iste visine, te tri veličine roll genove i olujnog floka, spremnih za korištenje. Na krmi je velika rampa s dizalicom za istraživački gumenjak, a isti takav može se postaviti i u sredini palube između prednjeg jarbola i genove, što je korisno za ronioce i filmsku ekipu. U bokovima krme nalaze se šest bačvi zapremine 60 litara za otpad, prostori za plin, zamrzivači, kompresori, spremišta za alat i ostalu opremu. U veliki skladišni prostor može se ući kroz više ulaza u podu kokpita, ili kroz poklopac klupe. U sredini palube nalazi se gotovo pa još jedan kokpit, gdje se nalazi još vinčeva i grindera za upravljanje jedrom na prednjem jarbolu. Čitava paluba pametno je osmišljena za multifunkcionalne operacije.

Funkcionalni, robusni interijer

Prostor u provi služi za pospremanje gumenjaka tijekom teškog vremena, za spremanje penjačke i ostale opreme, zatim rezervno sidro, spremište za sidreni lanac, konopi, te ladice za povrće. Od te prostorije prema krmi počinje grijani unutarnji prostor. Radionica je opremljena i dodatnim grijačem za brzo sušenje ronilačke opreme. Budući da je dizajnirana za istraživanja, Pelagic 77 nema velike vlasničke kabine, već šest kabina s po dva i tri ležaja na kat. Sve su opremljene s dovoljno skladišnog prostora, radijatorima, ventilacijom, svjetlima, punjačima itd. U središnjem prolazu je ujedno mjesto gdje se odlaže vanjska zaštitna odjeća, da se ne cijedi u kabinama, već da se osuši obješena u sredini broda. Srednje kabine su nešto šire, zatim u najširem dijelu broda su simetrično izmještene i prostrane kupaonice s tuševima, prirodnom ventilacijom, grijanjem, pa još dvije najveće kabine s obje strane u kojima se nalazi dvostruki ležaj dolje i jednostruki ležaj na kat, koji se može i sklopiti kada se ne koristi.

Sredina broda je zajednički prostor u kojemu se nalaze navigacijski uređaji i u njega se ulazi iz kabinskog prostora, iz kokpita. Tu je i sigurnosna, signalna oprema, medicinska oprema, markirani prsluci za spašavanje, električni paneli, te vatrogasni prekidači itd., a prema krmi se nastavljaju stepenice u veliki zajednički prostor, salon. Prostor salona je zaista velikodušno zamišljen, jer je to mjesto gdje se istraživači i filmaši dogovaraju, pripremaju, i održavaju dnevne sastanke, zajednički provode vrijeme i objeduju. Tamo je i velika, dobro opremljena kuhinja, peć na dizel, knjižnica, navigacijski stol, više stolova za objedovanje, velika kružna klupa itd.

Što ti drugo treba?

Pelagic 77 je opremljena za plovidbu od 2 do 3 mjeseca, ovisno o broju ljudi i uvjetima, zbog čega su najviše ograničeni količinom goriva koje mogu ponijeti sa sobom. Prema krmi se nastavlja strojarnica koja se proteže od jednog do drugog boka, a sve u njoj osmišljeno je za jednostavno održavanje. Unutra su dva Yanmarova motora svaki s po 150 konjskih snaga, Onan dizelski generator električne energije snage 9,1 kW, Kabola dizelski bojler za grijanje i grijanu vodu, snažne pumpe za vodu, Watermarker… Prva plovidba u službi istraživačkog broda je u tijeku, a na njemu je njemačka geološka ekspedicija na Svalbard, na pola puta između Norveške i Arktika koja traje mjesec dana. Prema standardima Skipa Novaka, ovo je luksuz. “Toplo je i udobno, imamo grijanje, pomoćno grijanje, Watermarker, veliki salon, tri načina za pripremu hrane, radijatore u svakoj prostoriji i što ti drugo treba?”

Foto: Screenshot – YouTube / Yachting World Pelagic 77

[youtube https://www.youtube.com/watch?v=LGT7RjWmIzQ&w=886&h=498]

PREPORUČAMO

Metstrade 2025: ekspanzija i osvježeni identitet

Napustio nas je Miljenko Domijan

Bee happy!

Tragično stradao Aleš Ekar, član uprave Iskra brodogradilišta 1 

America’s Cup Preliminary Regata: Novozelanđani pobjednici

I dalje se traže uzroci potonuća Bayesiana

NAJNOVIJE

Izvlačenje Bayesiana ulazi u završnu fazu

17.06.2025

U Jadranovu otvoreno novo privezište

16.06.2025

Test: Beneteau First 30

16.06.2025

Stipanović i Bilić osvojili srebro na Europskom prvenstvu klase Zvijezda

16.06.2025

Dan Lenard pokušava oboriti Guinnessov rekord

15.06.2025

Mitja Kosmina na Shockwave 3 pobjednik 26 Fiumanke

14.06.2025

Treća utrka svjetskog prvenstva UIM E1 u Dubrovniku 

13.06.2025

Test Azimut 53 Fly

12.06.2025

Neprijeporni autoritet u jedinstvenom nautičkom okruženju istočne Jadranske obale. U stotinama vrhunskih reportaža, intervjua i testova promovira i potiče istinske jadranske vrijednosti. Otkriva nepoznato, potvrđuje poznata mjesta, ljude i običaje, podiže interes za plovidbom, brodovima i opremom. Urednici i fotografi žive i razumiju more. Iz Mora su izrasli peljari, nautički vodiči, knjige, čitave biblioteke namijenjene stranim nautičarima kao i godišnjak SAILING IN CROATIA

Facebook Instagram
  • Pretplata
  • Impressum
  • Kontakt
  • EU Projekti
  • Sailing in Croatia
© 2025 Morski vodiči

Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.