Industrija čeka Boot
U prosincu ćemo znati hoće li se održati Boot Düsseldorf. Svi predstavnici iz industrije priželjkuju da se sajam održi, jer će podići moral neophodan za staro normalno poslovanje.
Organizatori sajma u Düsseldorfu održali su virtualnu konferenciju koju je pratilo 115 pratitelja. Na virtualnoj konferenciji su govorili kada će biti donesena finalna odluka o održavanju, odnosno o neodržavanju sajma, a uz očekivana pitanja programa i sigurnosti. Putem Zoom Video konferencije su se uključili brojni akteri iz nautičke industrije, koji su govorili o važnosti postojanja i prisutnosti izlagača na sajmovima, o novim pojavama na tržištu, te o protekloj nautičkoj sezoni, brodogradnji i prodaji novih plovila.
Odgovor na pitanje hoće li sajma definitivno biti nećemo znati do prvog tjedna u prosincu, do kada organizatori Boot Düsseldorfa mole izlagače za strpljenje. Sugerirali su izlagačima da ne započinju zahtjevni transport velikih jahti dok se ne zna finalna odluka.
Sajam će se prostirati na ukupno 17 paviljona počevši s motornim brodicama, preko jahti i do superjahti, od prvog do devetog paviljona. U četvrtom će biti naglasak na inovacijama i električnoj propulziji, u petom na velikim superjahtama, u šestom motorne jahte, od kojih će mnoge imati svjetsku premijeru. Očekuje se i dolazak 34 metara duge superjahte brodogradilišta Sanlorenzo, no još nisu potvrdili hoće li brod uopće stati u paviljon. U sedmom paviljon bit će smještena umjetnost s tematikom nautike i mora, a bit će izloženi i radovi poznatih dizajnera interijera jahti.
Raste interes za edukaciju
Paviljon 7a rezerviran je za ronjenje, s novim bazenom, vodene sportove i zabava na vodi, a nastavlja se i u paviljonu 8a, gdje će biti izloženi najnoviji primjerci iz segmenta surfa, wind foilinga i slično. U paviljonima 9 i 10 nalazit će se manji motorni brodovi, gumenjaci, tenderi, izvanbrodski motori, električni motori itd., u paviljonu 11 nautička i ostala oprema, dodaci za brodice i jahte, ronilačka oprema. U 12. paviljonu se nastavlja ponuda ronilačke opreme, a tamo će štandove imati ronilački centri i destinacije za ronjenje.
U paviljonu 13 smjestit će se izlagači chartera i marina, u 14. vodeni turizam, veslački program, a u 15. jedriličarski klubovi, škole, programi, paneli i radionice. Za posljednji paviljon, kažu organizatori, raste interes posljednjih godina, te će ubuduće nastojati ponuditi čim više sadržaja u tom segmentu.
Osim jedrenja, brojne radionice na kojima iskusni nautičari daju savjete kako i što raditi u plovidbi, te druge praktične savjete za vlasnike brodova i charter nautičare. Izlagački program jedrilica smjestit će u paviljone 15., 16. i 17., a dođe li zaista do održavanja sajma, tamo možemo očekivati veliki broj svjetskih premijera, koje se nisu imale priliku izložiti na otkazanom sajmu u Cannesu ove godine.
Brodograditelji iznenađeni tržištem
Nakon izlaganja o Bootu, održana je i panel rasprava o stanju brodogradilišta u kojem su sudjelovali predstavnici brendova Princess Yachts, Sanlorenzo Yachts, Azimut-Benetti, Ferretti Grupe koji su svi redom izjavili kako im je unatoč pandemiji narudžba i prodaja brodova u porastu, te da su jedino tijekom zatvaranja u rano proljeće imali malo zastoja u proizvodnji, no i to su uspjeli premostiti.
Slično su kazali i predstavnici Grupe Beneteau, Hanse Yachts i Bavaria Yachts, od kojih svaki pod sobom ima i nekoliko podbrendova. Porast prodaje je neočekivano veliki, pa je u nekim segmentima, poput brodica duljine od 7 do 10 metara proizvodnja sporija od potražnje. Tu činjenicu pripisuju popularnosti plovidbe kao sigurnog oblika provođenja slobodnog vremena, te trendu novih vlasnika brodova, za koje se svi nadaju da će ih zadržati na tržištu.
Predstavnik European Boating Industry, Philip Easthill, kazao je da je porast u prometu polovnih plovila, što je istaknuo i predsjednik uprave brenda Bavaria, Michael Müller koji je zadovoljan tom činjenicom, jer će dio tih vlasnika kad tad kupiti i nova plovila.