Staru tehnologiju lebdenja na krilima nad površinom oplemenio je digitalnim upravljanjem, utrošak energije za kretanje smanjio za više od 80% i omogućio da brodice plove brzo, daleko, bez utjecaja na okoliš
Gustava Hasselskoga uspoređuju s Elonom Muskom kad je elektropogon brodica u pitanju. Pedesetjednogodišnji Šveđanin, utemeljitelj i glavni direktor Candele, krenuo je od ideje da upotrebljavajući više od stotinu godina znanu tehnologiju lebdenja na krilima nad vodenom površinom oplemeni njihovim digitalnim upravljanjem i tako utrošak energije za kretanje smanji na četvrtinu ili još manje. Pa time omogući da plove brzo i dovoljno daleko bez ikakvog utjecaja na okoliš. Poput Steva Jobsa koji nije znao programirati a stvorio je najmoćniju računalnu tvrtku u povijesti, ni Gustav nije imao pojma o tomu kako sagraditi takav brod, ali je imao jasnu viziju i ogromnu energiju da je ostvari. Kako danas stvari stoje, izgleda da u tome uspijeva.
Nakon što je prije četiri godine predstavio Candelu C-7, prvi pravi elektrofoiler s dosegom od 50 nautičkih milja s kojim je pokazao što je u stanju napraviti, lani je stigla i Candela C-8 a u džepu mu je ugovor s gradom Stockholmom za uspostavu eksperimentalne linije za brzi prijevoz putnika plovilom na krilima pokretanim strujom. (…) Više pročitajte u 272. broju Mora.
NAPISAO Braslav Karlić