Na radnom doručku sajma Boot u Düsseldorfu, predstavnici EU i EK najavili su veliki zaokret u tretiranju industrije, te da će EU sufinancirati privatni sektor da ih potakne na ekološke promjene.
Na sajmu Boot u Düsseldorfu koji je trenutno svjetski centar nautičkih zbivanja, svakodnevno se odvija velik broj zanimljivih pojedinačnih događaja. Kako prenosi International Boat Industry, tijekom radnog doručka predstavnici Europske Unije su predstavili smjernice strategije za klimatske promjene u nautičkom sektoru. Nastojanje je da do 2050. godine 27 zemalja EU postane klimatski neutralno, a izazov je okarakteriziran kao nešto s čime se čovječanstvo do sada nije susrelo.
Voditelj klimatskih poslova Odjela za ekologiju Europske Komisije, Artur Runge-Metzger kazao je da se pritom misli na to da više neće biti emisije plinova koji uzrokuju efekt staklenika. Cilj je stvoriti čistu, održivu ekonomiju, poboljšati bioraznolikost, srezati zagađenje i usvojiti Europski klimatski zakon koji će svijetu predstaviti prvi klimatski neutralan kontinent do 2050. godine. Prvih 50 legislativa predloženo je svim vladama EU, a stupit će na snagu u ožujku.
Runge-Metzger je istaknuo da svi sektori ekonomije EU moraju prihvatiti stroža okolišna pravila i uvjete, uključujući i nautički sektor, s oko 32 tisuće tvrtki koje zapošljavaju oko 280 tisuća ljudi. Predsjednik Europske nautičke industrije s bazom u Briselu, Jean-Pierre Goudant je izjavio da će njegov lobij pomoći EU izgraditi pravne regulative i okvire fondova za održivost u „našoj“ industriji. Oprezan je, dodaje, jer su preko 97 posto nautičkih tvrtki male i srednje tvrtke i da će se EU obvezati financijski pomoći im kako bi mogli nastaviti rasti i stvarati nova radna mjesta.
Diljem EU bi strategija klimatskih promjena na bolje zahtijevala godišnje ulaganje i do 2 posto BDP-a EU idućih 30 godina. Iz samog budžeta Europske unije morat će se izdvojiti 500 milijardi eura kroz naredno desetljeće kako bi se potaknulo privatni sektor na investicije. Pokretanje strategije za promjenu klimatskih uvjeta na bolje uslijedilo je nakon nedavnog otkrića da Europa neće uspjeti postići svoje prethodne ciljeve do 2030. godine, zbog alarmantnog stanja s gubicima u bioraznolikosti, zbog čega se i povećava šansa za pretjeranom konzumacijom prirodnih resursa.
Tijekom doručka su predstavljeni i ekološki prihvatljivi proizvodi, hibridna plovila GreenLine iz Slovenije i La Bella Verda iz Španjolske. Akcijski plan između ostalog zahtjeva pametan dizajn, više korištenje čiste energije, reciklaže. Danas, industrije u Europskoj Uniji koriste samo 12 posto recikliranih materijala. Klimatski zakon EU obvezat će proizvođače da se bore protiv negativnih klimatskih promjena. Također, zahtijevat će veću iskorištenost kontinentalnih voda za transport tereta.