Slovenski Elan zasigurno ne trebamo detaljno predstavljati jer smo na stranicama Mora to učinili već nebrojeno puta, no uvijek nam je drago podsjetiti na njegovu dugu i bogatu tradiciju kakvom se rijetki mogu pohvaliti. Plovila škvera iz Begunja svakodnevica su na ovim prostorima, ali i šire već dugi niz godina, točnije još od 1949. godine kada je počela gradnja malih brodica poput kajaka i kanua. Jedrilice su u halama među Alpama počeli graditi 70-ih godina prošlog stoljeća te je njima počeo “proboj” na međunarodno tržište, a na kojem su od tada konstantno zastupljeni uz ponekad veće, a ponekad manje uspjehe, kako je to već u biznisu uobičajeno.
Novo poglavlje u Elanovoj jedriličarskoj “knjizi” započelo je 1995. godine suradnjom s renomiranim britanskim dizajnerom Robom Humphreysom te je od tada nastalo mnogo inovativnih i nagrađivanih projekata. Sjetimo se samo brojnih nominacija i nekoliko osvojenih titula za Europsku jedrilicu godine što su ih odnijeli modeli Impression 344, Elan 340 te Elan 350. Upravo taj je model svojim radikalnim rješenjima za jedan serijski brod označio još jednu prijelomnicu za škver te ga lansirao među istaknute i pažnje vrijedne brodograditelje na međunarodnoj sceni.
Naime, Humphreys Yacht Design često predvodi trendove na tržištu svojim naprednim projektima te su rješenja za 350-icu, ali i cijelu Performance seriju, inspirirana Volvo Ocean Race jurilicama od kojih je preuzeo izražene uzvoje na vrlo širokom trupu (engl. chines), kobilicu sportskog T-oblika te dvostruke listove kormila. To je bila prava mala revolucija među produkcijskim plovilima, a danas gotovo da nema performance-cruisera na tržištu bez ove značajke. Nažalost, veći je globalni uspjeh izostao zahvaljujući recesiji, a djelomično i činjenici da je Elan još uvijek bio u većinskom vlasništvu slovenske države, no 2015. godine prodan je grupi privatnih međunarodnih investitora koji su odmah snažno krenuli u ofenzivu i razvoj novih projekata.
Yachting lifestyle
Rezultat je prvi pravi novitet nakon nekoliko “sušnih” godina, Elan GT5, dugoočekivana jedrilica koja je već samom svojom najavom itekako zaintrigirala svjetsku nautičku javnost, a prve reakcije su više nego pozitivne. Nastala je na provjerenim Elanovim temeljima uz neke inovativne značajke u klasi te ima sve predispozicije za uspjeh, što potvrđuju i prve prodajne brojke. Naime, prije premijere na sajmu u Parizu početkom prosinca te tijekom samog sajma model je već prodan u preko pet primjeraka!
GT5 koncepcijski pruža jedan potpuno novi yachting lifestyle u klasi od 40 stopa, preuzet s mnogo većih i skupljih jedrilica što znači veću količinu luksuza te udobnost boravka na plovilu, a istovremeno značajno diže razinu kvalitete i završne izrade za Elanove modele, te sve to nadopunjuje izvrsnim performansama te relativno povoljnom cijenom. Naime, trup je uz poneku modifikaciju i produljenje za oko pola metra preuzet od modela Elan S5, nekadašnje 400-ice, koji uz odgovarajući snast dokazano nudi sjajne jedriličarske sposobnosti.
Sve ostalo predstavlja značajne novosti, od jedinstvenog dizajna, preko privlačnog koncepta pa do samog procesa gradnje. Naime, osnovna konstrukcija trupa i palube izvedena je poznatom Elanovom tehnologijom 3D VAIL, što znači korištenje vakuumske infuzije i vinilestarske smole, ali uz laminaciju strukturne rešetke u području kobilice direktno u kalupu, a ne kao dosad, izvan kalupa, te uz potpunu laminaciju tri glavne pregrade i za trup i za palubu. To daje mnogo veću ukupnu čvrstoću i krutost konstrukcije što uz nešto izraženije zaobljene podvodne linije trupa ujedno pružaju bolju sposobnost i sigurnost za oceansku plovidbu, čemu je GT5 uostalom i namijenjen.
Ostatak testa čitajte u Moru