U godinu dana, koliko je prošlo od naše posljednje reportaže s Cannes Yachting Festivala, Francusku su pogodila dva strašna teroristička masakra. Plašili smo se da će oba, i onaj što se dogodio prošlog studenog, niti dvadeset dana prije Salone Nautique International de Paris, i onaj u Nici, mjesec i pol prije Yachting Festivala u susjednom Cannesu, ugroziti njihovo održavanje i bitno pokvariti ozračje u kojem se odvijaju.
Ali ništa od toga, Francuzi su čvrst svijet i znaju da kolikogod to teško bilo, najveći otpor terorizmu pružaš tako da ne pokazuješ strah i da ne daš da te stjera u kut i promijeni ti životne navike. Vidjelo se to i prošle zime u Parizu i još više ove jeseni u Nici i Cannesu. Kao za inat zlu, oba ova grada žive punim plućima, hoteli i plaže su puni, a sajam je doživio svoje do sada najbolje izdanje. Izuzmemo li par teško naoružanih vojnika na aerodromu i diskretni pregled na ulazu u sajam, ništa ne podsjeća da smo u zemlji koja je i formalno već skoro deset mjeseci u izvanrednom stanju.
Tomu su svoj prilog dali i gotovo svi vodeći europski proizvođači jahti i brodica koji su Cannesu ostali vjerni i iskoristili ga za promociju više od 107 novih jahti i brodica, ali i preko 51.000 posjetitelja, među kojima je bilo poprilično ozbiljno zainteresiranih kupaca. Nije naškodio niti oporavak nautičkog sektora kojemu ozbiljnije svjedočimo posljednje dvije godine, niti dobra nautička sezona, a niti napor mnogih etabliranih brodogradilišta da ozbiljnije obnove svoje flote. Ta obnova i noviteti prisutni su u svim segmentima. I kod velikih jahti, koje su krizu prošle s manje danka nego drugi, kod jedrilica, katamarana i svih tipova motornih brodica.
Sajam u Cannesu je, zbog ipak ograničenog glavnog izložbenog prostora u gradskoj luci i festivalskoj palači, a i samog karaktera izložbe, orijentiran na elitnije izloške i publiku što se najbolje vidi kod brodova dužine desetak metara. Jedrilica do četrdeset stopa gotovo da i nema, a motornjaci tih dužina često spadaju u najskuplje makar se izlažu i standardni manji Antaresi, Merry Fisheri, Boston Whaleri, Sea Rayevi i slična standardna plovila. Vrijedi spomenuti da se i izvan sajma, na sidrištu pred lukom, odvija svojevrsna smotra. Bilo je tamo lijepih primjeraka, od Widera 150 do divovske jahte SARP 46 koja, kako barem tisak javlja, još nema kupca.
Svi s kojima smo razgovarali, uključujući i brojne hrvatske zastupnike što redovito dolaze na sajam, slažu se da se i dalje nastavlja umjereni optimizam kad je o prodaji plovila riječ, a kad su velike jahte u pitanju nastavljaju se izrazito pozitivni trendovi. U nastavku navodimo naš izbor najvažnijih premijera jahti, jedrilica i ostalih plovila koje još jednom dokazuju da kreativnost dizajnera i inovativnost razvojnih inženjera nemaju granice.