Još 2003. godine BMW X3 je pokrenuo segment SAV-a srednje veličine (Sports Activity Vehicle – vozilo za sportske aktivnosti), a od tada do danas je BMW prodao više od 1,5 milijuna tog popularnog vozila tijekom dvije generacije modela. Sada je novi BMW X3 spreman za ispisivanje sljedećeg poglavlja u ovoj priči o uspjehu s još upečatljivijim, dinamičnijim dizajnom, snažnim, ali učinkovitim pogonskim sustavima te luksuznim dodacima.
Treća generacija slijedi uhodani smjer svojih prethodnika kombinirajući robustan off-road izgled sa sportskim karakterom. Njegove poznate proporcije, uključujući i vrlo kratke prednje i stražnje prevjese, kao da upućuju na savršenu raspodjelu težine od 50:50 između osovina. Moćna dinamičnost naglašena je i krupnom maskom te svjetlima za maglu s heksagonalnim dizajnom koji se po prvi put koristi na jednom BMW X modelu. Straga se također ističu atraktivni svjetlosni klasteri, ali i krovni spojler te dvostruke ispušne cijevi što sve zajedno zaokružuje mišićav dojam.
Unutrašnjost nudi besprijekornu završnu obradu i tradicionalno vrlo visoku kvalitetu materijala, uz još veći luksuz od prethodnika. Udobnost je pritom dodatno povećana brojnim novim opcijama kao što su automatska kontrola trozonskog klima-uređaja, Ambient Air paket, aktivno provjetravanje sjedala, standardna stražnja sjedala djeljiva u omjeru 40:20:40 te panoramski stakleni krov. Još jedna nova stavka opreme je ključ sa zaslonom, koji ne samo da daljinski zaključava i otključava X3, već također prikazuje informacije o stanju vozila i služi kao kontrolna jedinica za, na primjer, dodatno pomoćno zagrijavanje.
BMW-ovi inženjeri koristili su dalekosežne modifikacije šasije kako bi značajno poboljšali voznu dinamiku, stabilnost održavanja smjera i osjećaj upravljanja. Rezultat je još sportskiji automobil od prethodnika, ali bez ugrožavanja udobnosti. Opcije pritom uključuju M Sport ovjes, dinamički nadzor amortizera, M Sport kočnice i promjenjivo upravljanje.
Dva dizelska i tri benzinska motora dostupna su za pogon ovog BMW-a. Po prvi puta dostupna je i M Performance inačica u modelu X3 M40i koja nudi čak 360 KS, a pridružuje mu se i drugi benzinski model xDrive30i koji razvija 252 KS. Dva dizelska modela X3 su xDrive20d sa 190 KS te xDrive30d koji razvija 265 KS. Početni BMW X3 jest benzinski 20i sa 184 KS uz izbor pogona na stražnje ili na sve kotače. Sve varijante motora u standardu dolaze uz optimiziranu verziju Steptronic automatskog mjenjača s osam brzina.
Stroga primjena BMW EfficientDynamics strategije razvoja uključuje pogonske sklopove koji optimiziraju potrošnju goriva te opsežnu primjenu inteligentnog dizajna i laganih materijala. Povećana upotreba aluminijskih komponenti smanjila je težinu relevantnih sklopova pa je novi X3 do 55 kilograma lakši od prethodnika. Uz to koeficijent otpora zraka Cd = 0,29 među najboljima je u klasi.
Kada je riječ o značajkama BMW-ova sustava Osobni KoPilot koje se fokusiraju na sustave pomoći vozaču i poluautomatsku vožnju, novi X3 se diči najnovijom generacijom aktivnog tempomata i Security Plus paketom pomoći za vožnju, uključujući Asistenta za upravljanje i vožnju u voznoj traci, Asistenta za promjenu trake te Asistenta za ostanak u traci s bočnom zaštitom od sudara.
Drugi stup opcije BMW ConnectedDrive čine brojne usluge i aplikacije koje se temelje na fleksibilnoj platformi Open Mobility Cloud. Time ovaj novi integrirani digitalni koncept za poboljšanu osobnu mobilnost koristi različite uređaje kao što su pametni telefoni i pametni satovi kako bi se automobil nesmetano integrirao u digitalni život korisnika.