Beneteau Seascape First 36
Brodograditelj obećava poletnog krstaša i u uvjetima umjerenog vjetra, kombinirajući modernu tehnologiju gradnje sa željenim komforom.
Dočekali smo i sedmu generaciju čuvene linije Beneteau First, što bi na tržištu jedrilica bilo nešto poput Volkswagen Golfa u automobilističkoj klasi. Dobar omjer performansi, udobnosti, inovativnosti i cijene rezultirao je popularnosti linije First koja se proteže na preko četiri desetljeća. Prvi First, kao i svi kasnije napravljeni su za klupsko regatavanje i udobno obiteljsko obalno krstarenje. Prije tri godine, Beneteau je preuzeo uspješnu liniju Seascape iz Slovenije, te je tako nastala Beneteau SE First linija, da bi ove godine ponudili cijelu novu liniju Beneteau First 14, 24 i 27 koja je nešto masivnija i opremljena ugradbenim motorom, fiksnom kolumbom itd.
Sada je došao na red nešto veći model. Najavljen je First 36 koji će biti predstavljen na sajmu Boot Düsseldorf 2022. godine. Sa sedmom generacijom Firsta, kao i s prethodnim, imaju cilj pogoditi najbolji omjer performansi, udobnosti i cijene. Dok se performanse mogu izmjeriti, a cijena usporediti, udobnost je ipak individualna stvar svakog vlasnika. Međutim, kada uzmemo u obzir da iza ovog projekta stoje dokazana imena, očekivanja su velika. Navalni arhitekt je Samuel Manuard, trenutačno jedan od dominirajućih arhitekata u klasi IMOCA 60, radio je na INEOS AC75, čemu je prethodio uspjeh u klasi Mini, Class 40, a ujedno je redizajnirao i cijelu liniju First SE od 14 do 27 stopa.
Dizajn First 36 je radio Lorenzo Argento, koji je dizajnirao i First Yacht 53, a čije je iskustvo prožeto dizajnom Wally i Brenta jedrilica. U dizajnu interijera angažiran je slovenski Gigodesign studio, višestruki dobitnik Red Dot i drugih nagrada. Koordinaciju stvaralačkog tima predvodio je Kristian Hajnšek, suosnivač Seascapea, koji je usko surađivao s Beneteauom da moderne tehnologije gradnje prenesu na segment dostupnih racer-cruiser plovila.
Iz za sad dostupnih ilustracija, možemo vidjeti da First 36 ima elemente modernog krstaša, poput integriranog baštuna od karbona, jednostavno jedrilje s velikim odmakom između prove i jarbola za veliku genovu i još veći Code 0, aluminijski jarbol, dvostruko kormilo, široku i otvorenu krmu, ali i elemente klasike, bez previše prozora u bokovima, na provi i na natkabini, te za današnje pojmove krstaša niska razina kabine (i dalje stajaća visina), te šest vinčeva u jednostavnom, nenatrpanom kokpitu.