Svi samci su Francuzi, a cilj im je oboriti šest godina star rekord Françoisa Gabarta i 22,460 nautičkih milja prijeći za manje od 42 dana i 16 sati
Šest francuskih samaca na trimaranima Ultim od 32 metra (105 stopa) iz Bresta su krenuli u nedjelju u 13:30 sati, a nakon manje od 24 sata svi su već prešli biskajski zaljev i obišli rt Finistere, jedreći tijekom prve noći na moru brzinama od oko 45 čvorova. Najveći izazov na početku regate bilo je izbjegavanje trgovačkih brodova i gustog prometa u Biskaju, naročito u području između Ushanta i rta Finisterre. Nakon prvoga dana regate u vodstvu je Charles Caudrelier na Ultimu Maxi Edmond de Rothschild, no razlike između trimarana vrlo su male.
Svi se nadaju obaranju rekorda, a zato će biti potrebno puno sreće
Trimarani klase Ultim opremljeni foilovima mogu po povoljnim uvjetima jedriti konstantnim brzinama od preko 40 čvorova, što znači da dnevno mogu prijeći između 700 i 800 milja. Budu li vremenski uvjeti tijekom cijele navigacije oko svijeta u skladu s očekivanima, vjeruje se da bi najbrži trimarani na cilju u Brestu mogli biti za 43 do 45 dana. Samački rekord jedrenja oko svijeta na trimaranu Macif postavio je prije šest godina François Gabart, koji je globus oplovio za 42 dana, 16 sati i 40 minuta.
Svi sudionici regate Arkea Ultim Challenge nadaju se da bi mogli oboriti taj rekord, ali za to im se puno toga treba poklopiti: moraju imati sreće, izbjeći tehničke kvarove i moguće sudare sa životinjama ili predmetima u moru te ubosti idealne vremenske uvjete tijekom cijele navigacije. François Gabart je 2017. godine imao fantastične uvjete tijekom cijele navigacije i zato mnogi insajderi misle da će njegov rekord biti gotovo nemoguće oboriti. Inače, svjetski rekord jedrenja oko svijeta za posade (Trophée Jules Verne) od Gabartovog je vremena bolji za manje od dva dana: peteročlana posada predvođena Francisom Joyonom na trimaranu IDEC svijet je u siječnju 2017. obišla za 40 dana, 23 sata i 30 minuta.
Nove generacije trimarana mogle bi odoljeti konstantnim snažnim silama
Trimarani klase Ultim ranijih su godina često stradavali tijekom pokušaja obaranja rekord jedrenja oko svijeta, a njihova kormila, foilovi i kobilice redovito su pucala zbog prevelikih sila ili zbog udaranja u plutajuće predmete i životinje u moru. No, optimizam ulijeva činjenica da su svi Ultimi poboljšani, ojačani i optimizirani te da je svih pet trimarana koji su nastupili prošle godine na startali na Transat Jacques Vabreu uspješno završilo regatu.
Tada se pokazalo i da su tri najnovija trimarana vrlo izjednačena pa tako sada na Arkea Ultim Challengeu za favorite s podjednakim šansama za pobjedu slove Banque Populaire XI (Armel Le Cléac’h), SVR Lazartigue (Tom Laperche) i Maxi Edmond de Rothschild (Charles Caudrelier). Kako smo već pisali, samci će na ovoj regati imati pravo na pomoć timova na kopnu, tako da će stalno dobivati friške podatke o prognozi i optimalnim rutama, a u slučaju tehničkih poteškoća imaju se pravo zaustaviti i (uz penal) primiti pomoć sa strane.
Svi samci koji sudjeluju na regati su naravno Francuzi. Najmanje poznat od njih je Anthony Marchand (Actual Ultim 3), novajlija u klasi Ultim i samačkom oceanskom jedrenju, koji je reputaciju stekao jedreći na La Solitaire de Figaro. Taj 38 – godišnjak preuzeo je kormilo trimarana Actual Ultim 3 u zimu 2022. te je otada uporno tukao more kako bi skupio znanje i iskustvo jedrenja u toj klasi. Jedri na brodu s kojim je Gabart prije šest godina postavio rekord, no taj Ultim sada je obnovljen te je opremljen novim foilovima, kormilima i kobilicom. Riječ je o najmanjem i najlakšem od svih šest trimarana koji su sada krenuli oko svijeta, što mu, poklope li se uvjeti, daje šanse za iznenađenje.
Armel Le Cléac’h (Maxi Banque Populaire XI) pobijedio je na lanjskoj regati za dvojce Transat Jacques, a najveće uspjehe postizao je na Vendée Globeu, gdje je 2016. pobijedio, a 2008. i 2012. bio drugi. Taj 46 – godišnji Francuz slovi za perfekcionista, a njegov Ultim kojega je dizajnirao VPLP brži je od konkurencije kada se jedri niz vjetar. Charles Caudrelier (Maxi Edmond de Rothschild) dvaput je pobijedio na The Ocean Raceu, od toga jednom kao skiper, a s Ultimom Maxi Edmond de Rothschild pobijedio je 2022. na regati Route du Rhum i godinu ranije na Transat Jacques Vabreu. Njegov trimaran dizajnirao je Guillaume Verdier i to je najteži od svih Ultima, posaebno dobar kada se jedri u orcu po jakim vjetrovima. Éric Péron (Adagio) zadnji je koji se prijavio za nastup na Arkea Ultim Challengeu, a jedri na najstarijem brodu, ranije poznatom pod imenom Sodebo. Taj Ultim nije opremljen foilovima, a Péron je uoči starta kazao kako mu je osnovni cilj završiti regatu, bez imperativa pobjede.
Tom Laperche (SVR Lazartigue) ima samo 26 godina, najmlađi je samac, a mentor mu je François Gabart, čiji će rekord pokušati oboriti. Laperche je pobijedio na regati La Solitaire du Figaro 2022. te je bio Gabartov ko-skiper na SVR Lazartigueu otkako je porinut. Taj Ultim kojega je također dizajnirao studio VPLP pokazao je da ima odličnu brzinu na zadnjem Transat Jacques Vabreu, a zanimljiv je zbog nisko postavljenog kokpita u središnjem trupu zbog čega ima bolju aerodinamiku i niži centar gravitacije.
Thomas Coville (Sodebo Ultim 3) svijet je oplovio osam puta, od toga pet puta na višetrupcima te je najiskusniji od svih samaca koji su krenuli oko globusa. Njegov trimaran porinut je u ožujku 2019., a svaku njegovu komponentu dizajnirali su različiti specijalizirani stručnjaci. Coville ne slovi za favorita, no njegovo iskustvo i odlučnost možda mu ipak donesu prevagu.