Zahuktavaju se pripreme timova za America’s Cup u Barceloni do kojeg brojimo 16 mjeseci. Prvi događaji počinju ove godine u rujnu, a American Magic tijekom vikenda porinuo novi trup LEQ12 i napravio prve testove
Prvi događaj u sklopu 37. America’s Cupa održava se od 14. do 17. rujna u Vilanova i La Geltrú, kraj Barcelone. Riječ je o Preliminarnoj seriji regata, prvoj od tri koje će održavati do kolovoza 2024. Zatim počinje uzbudljivi Challenger Selection Series, a nakon što serije regata odluče tko će biti izazivač, kreće najuzbudljiviji dio, America’s Cup. Podsjećamo, idući kup jedri se u Barceloni, u istoj klasi kao i u prošlom ciklusu, AC75, a uvedena je još jedna, manja klasa AC40 na kojoj će muški timovi trenirati i održavati pred-regate, a ženski timovi i juniori će se u njima natjecati u novom programu Women’s America’s Cup i Youth’s America’s Cup.
Jučer je u Barceloni porinut drugi trup klase AC40 tima American Magic, te su odrađeni prvi testovi. Iako je dizajn napravljen prema pobjedničkom novozelandskom AC75, jedrilica AC40 je drastično jednostavnija za upravljanje, za četveročlanu posadu.
Nedavno je u Aucklandu porinut redizajnirani pobjednički AC75 Defedera Emirates Team New Zealand, s kojim su već napravili prve testne milje u moru ispred Grada jedara. Novost je da je u 37. ciklusu ponovo dozvoljena upotreba ciklo-grindera za potrebe hidraulike, koja se koristi za upravljanje foilovima i trimanje jedara.
INEOS Britannia je također u Barceloni, a oni u moru imaju dva AC40, jedan trup kao one design klasa, a drugi LEQ12, preinačenih foilova kao testna platforma za razvoj novog AC75. Odradili su i simultano jedrenje, pa je u one designu Josh Junior i Leo Takahashi, dok su u eksperimentalnom AC40 bili Nathan Outteridge i Pete Burling. Kao i novi dizajn ETNZ-ovog AC75, testni LEQ12 britanskog tima lebdi puno niže nego standardni AC40 one design i ostali AC75 iz 36. ciklusa kupa.
Švicarski Alinghi Red Bull Racing trenutno bilježe najviše dana na moru, otkako su od ETNZ-a kupili prvi trup AC75 iz prošlog ciklusa, nedugo nakon objave da su ponovo izazivači kupa. Trenutno treniraju na AC75, kao i na AC40 one design i prototipu LEQ12 u Barceloni. Njihova preinaka na LEQ12 kao i kod Britanaca, najznačajnija je u foilovima, gdje su instalirali rebrasti završetak hidrokrila, nešto što se u prirodi može usporediti s perajama grbavog kita.
Svi timovi rade na pripremama za gradnju bazi u luci Barcelone, a najbliži preseljenju u glavnu bazu trenutno su NYYC American Magic i Alinghi Red Bull Racing. Talijanski tim Luna Rossa koji je u prošlom ciklusu bio nadomak kupa, zadnji je porinuo AC40 krajem svibnja i proveo oko dva tjedna na treninzima, da bi se potom vratili razvoju svojeg testnog LEQ12, daleko od očiju javnosti na jugu Sicilije, u Cagliariju.
U nadolazećem ciklusu ćemo nakon dugo vremena ponovo gledati službene francuske izazivače s iskusnim timom K-Challenge, koji se sponzorski za ove prigode preimenovao u Orient Express Racing Team, u čast velikom jedriličarskom izazovu iz 1883. godine. Tim je okupio ukupno 17 jedriličarki i jedriličara mahom okrunjeni olimpijskim medaljama. Započeli su kopnene treninge za tim koji će jedriti u klasi AC75, a brod je trenutno u fazi gradnje. Uskoro kreću i s pripremama u AC40 s timovima za America’s Cup Women i America’s Cup Youth. Kao i Talijani, ne žuri im se graditi bazu u susjednoj španjolskoj, već svoje aktivnosti održavaju na sjeveru Biskajskog zaljeva, u Quiberonu.
Piše: Teo Marević
Foto: America’s Cup