Četiri dosad predstavljene AC75 jedrilice imaju mnoge dodirne točke, no vidljivo je da su dizajneri i inženjeri svih timova posegnuli za različitim rješenjima pri njihovom osmišljavanju.
Gotovo svi timovi koji sudjeluju na 37. America’s Cupu već su u Barceloni, a pripreme za najvažniju svjetsku regatu u punom su jeku. ETNZ, Ineos i Alinghi Red Bull ispred Barcelone jedre na novim AC75 jedrilicama, Luna Rossa još je na Sardiniji, dok jedriličari sindikata American Magic treniraju na dvije AC40 jedrilice, također ispred Barcelone.
Dva porinuća u svibnju
Njihova nova AC75-ica dopremljena je avionom u Barcelonu 26. ožujka, ali bit će predstavljena i porinuta tek sredinom svibnja. Novu AC75-icu nije još predstavio ni francuski sindikat Orient Express. Oni su cijeli dizajnerski paket novoga broda kupili od branitelja naslova, a hoće li te jedrilice biti potpuno iste – vidjet ćemo uskoro, također u svibnju.
Četiri dosad predstavljene AC75 jedrilice imaju mnoge dodirne točke, no vidljivo je da su dizajneri i inženjeri svih timova posegnuli za različitim rješenjima pri njihovom osmišljavanju. Emirates Team New Zealand i Luna Rossa Prada Pirelli tim već uvelike treniraju na novim 75-icama, no još nisu otkrili glavne karte, budući da oba ta tima zasad koriste foilove i ruke foilova s prethodnog izdanja America’s Cupa.
Alinghi otkrio karte
Nove foilove koristi pak Alinghi Red Bull Racing, a s obzirom na performanse njihovog broda na moru, čini se da su pri dizajniranju tog ključnog komada opreme napravili iskorak u odnosu na ono što je bilo viđeno na regati u Aucklandu.
Što se trupova novih jedrilica tiče, čini se da su se dizajneri i brodograditelji Emirates Team New Zealanda i Luna Rossa Prada Pirelli tima vodili istom idejom te su im forme donekle slične. Za AC75 jedrilicu tima Alinghi Red Bull Racing može se reći da je najradikalnijeg dizajna, što se prije svega odnosi na robusni pramac.
Svi timovi odlučili su se za T – oblik krme, a najveće razlike u dizajnu vidljive su na pramcu. Jedrilica tima INEOS Britanija pritom ima najviše volumena u provi, dok su se ETNZ i Luna Rossa odlučili za agresivniji i oštriji pramac, koji se lagano širi do sekcije broda s kutijama za ruke foilova.
Dizajn palube
Dizajn palube ključan je brzinu jedrilica, budući da se na tome dijelu stvara najveći otpor prolasku zraka. Dizajneri, tehnolozi i inženjeri stoga su na toj sekciji najviše radili. Talijani su se pritom odlučili za minimalistički pristup s gotovo potpuno ravnom i čistom palubom, s blago uvučenim „kapsulama“ za posadu. Dizajneri ETNZ-a odlučili su se pak za nešto uzdignutiju elipsoidnu formu u krmenom dijelu. Alinghi Red Bull Racing ima potpuno otvoren kokpit, s nešto uzdignutijim „kapsulama“ za jedriličare.
Perajasti izdanak trupa (skeg) najradikalniji je na jedrilici Alinghija te je izveden u stilu jedrilice Moth. Talijani i Kiwiji tu su sekciju izveli puno konzervativnije i bliže je onome što je viđeno na prethodnom izdanju America’s Cupa.
Biciklisti – Galijoti ispod palube
Svi timovi koji su dosad predstavili nove AC75 jedrilice odlučili su se za istu konfiguraciju pozicija za posadu na brodu. Trimeri će tako na svim brodovima biti smješteni u kapsulama najbližim pramcu. Iza njih u dvije kapsule na obje strane broda bit će smještena dva kormilara. „Biciklisti“, ili radna snaga na brodu, smješteni su u dvije stražnje kapsule.
Jedrilica Alinghi Red Bull Racinga pritom je jedina opremljena malenim vjetrobranskim staklom ispred kapsula za trimere. Na ostalim brodovima kapsule su uvučenije te su dizajneri procijenili da bi postavljanje vjetrobranskog stakla donijelo više štete nego koristi. Kapsule za „bicikliste“ na svim su brodovima uvučenije u trup od ostalih. Ti članovi posada će tijekom regata pedalirati duboko u trupu broda te ih se – po uzoru na galijote – uopće neće vidjeti.
Foilanje na 6.5 čvorova
Najčuvanija tajna kod svih timova je dizajn foilova. ETNZ i Luna Rossa Prada Pirelli tim na novim brodovima jedre sa starim foilovima. Alinghi Red Bull Racing nije imao tu opciju te smo na predstavljanju njihovog broda vidjeli prvu generaciju foilova koju su razvili. Za očekivati je da će do početka regate raditi na daljnjem razvoju foilova te da će najesen imati novu opremu.
Foilovi koje sada imaju Švicarci su dugi i maloga volumena, s gotovo nevidljivim dvostrukim flapsovima i krajevima krilaca okrenutim prema gore. Taj dizajn omogućava da jedrilica pređe u leteći režim već pri malim brzinama – od 6.5 do 7.5 čvorova, što je velik iskorak u odnosu na foilove na AC75 jedrilicama prve generacije. INEOS Britannia predstavila je novu jedrilicu, ali ne i nove foilove, koji su bili zatvoreni u kutije.