Švicarski Alinghi prvi je predstavio jedrilicu s kojom će nastupiti na America’s Cupu, a nešto kasnije novi brod pokazali su i Novozelanđani te istoga dana zajedrili na njemu. Dan kasnije, novu „srebrnu raketu“ javnosti je pokazala i Luna Rossa.
U Cagliariju je predstavljena AC75 jedrilica Luna Rossa Prada Pirelli tima za predstojeći America’s Cup. Trup nove jedrilice evolucija je onoga s prethodnog AC-a i izgleda kao aerodinamična srebrna raketa. Na karbonskoj palubi s obje su strane četiri „kapsule“ za posadu.
Trimerske pozicije su skroz naprijed, iza njih su dvije kapsule za kormilare, a na kraju su pozicije u kojima će biti smješteni „biciklisti“, odnosno radna snaga na AC75 jedrilici. Foilovi na novoj jedrilici smješteni su nešto ispred jarbola, a ovoga puta njihove „ruke“ integrirane su u trup. Na palubi jedrilice zapravo nema nekih velikih iznenađenja i moglo bi se reći da je izveden konzervativno. No, svi sustavi skriveni su ispod palube, a sve vezano uz njih Talijani i dalje tretiraju kao najstrože čuvanu tajnu.
Oblik trupa razlikuje se od prethodne talijanske AC75 jedrilice, a tanka kolomba proteže se cijelom njegovom dužinom te se malo sužava prema pramcu. Volumen kolombe manji je nego na jedrilici ETNZ-a te znatno manji nego na jedrilici Alinghija, dok je premac uži u odnosu na brod s prethodnog izdanja AC-a. Kapsule za posadu vrlo su duboke, tako da se „biciklisti“ gotovo neće vidjeti tijekom regatavanja.
Na predstavljanju nove jedrilice bili su čelni ljudi i jedriličari tima Luna Rossa – Ruggi Tita, Marco Gradoni, Max Sirena i Checco Bruni. Luka u Cagliariju bila je prepuna znatiželjnika na kopnu i na brodovima koji su došli vidjeti rezultat 18 – mjesečnog rada dizajnera i inženjera Luna Rosse. Grandoni i Tita predvode novu, zlatnu generaciju talijanskih jedriličara i vjeruje se da bi mogli dominirati na America’s Cupu u narednom razdoblju.
Nešto prije Luna Rosse, AC75 jedrilicu je javnosti pokazao i Alinghi Red Bull Racing. Švicarci su to napravili po noći, a brod je bio na kranu, s foilovima skrivenim u sanducima pa se mnogi detalji nisu vidjeli. Ono što se moglo vidjeti je da AC75 jedrilica Alinghija ima širi i obliji pramac te nešto više bočne stranice trupa od konkurenata. Pravila za 37. Louis Vuitton America’s Cup nalažu da na jedrilicama ne smije biti stražnjeg leta. Broj članova posade smanjen je na osam, a novost je i da jedriličari više neće prelaziti s jedne na drugu stranu broda. Sve to utjecalo je na dizajn palube kod svih timova pa tako i Alinghija.
Novu jedrilicu predstavio je, dan prije Talijana, i Emirates Team New Zealand, a Kiwiji su odmah nakon toga brod bacili u more i zajedrili na njemu. Za America’s Cup standarde to je bilo vrlo neobično, jer očekivalo se da će prije prvoga jedrenja barem izvesti testiranje foilova i hidraulike. Zašto su Kiwiji požurili, nije poznato, no tim su potezom postali prvi tim koji je zajedrio na novoj AC75 jedrilici u ovom ciklusu America’s Cupa.
Kao što je bilo očekivano, te već viđeno na jedrilici Alinghija, dizajneri Kiwija odlučili su se za nešto uži oblik trupa, kako bi se unaprijedile aerodinamičke karakteristike broda. Paluba i kapsule za jedriličare i na ovome su brodu izvedene tako da ne predviđaju seljenje posade s jedne na drugu stranu broda prilikom manevara. Sam pramac modificiran je u odnosu na onaj jedrilice Te Rehutai i podsjeća na plug, a tim dizajnerskim rješenjem pokušalo se doskočiti agresivnom zaranjanju pramca u more kada brod izgubi momentum i padne s foilova. Foilovi na novoj jedrilici zasad su isti su kao i oni na prethodnoj.
Prvo jedrenje nove novozelandske AC75 jedrilice bilo je vrlo kratko. U posadi su, uz četiri biciklista, bili Peter Burling, Nathan Outteridge, Andy Maloney i Blair Tuke. Po vjetru od 11 do 15 čvorova brod se odmah digao na foilove te je posada izvela nekoliko manevara bez da je jedrilica uronila u more.
Kako izgleda jedrenje na novoj AC75 jedrilici ETNZ-a, možete vidjeti u ovome videu: